3261
Sök

rost!!!!!!!

1 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
jag har nyss skaffat min första bil. den ä.... underbar!?......hmmm.....förutom att den ä lite för rostig för min smak. den ä inte jätterostig men tillräckligt för att de ska se skabbit ut!.

jag undrar om nån skulle kunna ge lite tips på hur man fixar rost så att det ser skapligt ut...det är hål på två ställen (små hål). mest är d runt bakljusen och vid de nedre listerna. eller det är vell där d ä.. kan man, om man aldrig har lagat rost, få det att se snyggt ut själv, eller ä re jättesvårt?

finns det folk som lagar rost för en skaplig summa? verkar vara brist på d.

tips nån?
Senast redigerat av cockobaby (9 april 2006)

bilmekaniker
131 Inlägg
9 april 2006
antingen om man har möjlig het så kapar man bort det dåliga o svetsar i ny plåt lr så tar man till epa principen o spacklar över rosten..
Senast redigerat av chevalillis (9 april 2006)

375 Inlägg
9 april 2006
Man kan ju också slipa bort rosten innan man spacklar så håller det lite längre iaf om man inte kan svetsa smile

1 570 Inlägg
10 april 2006
Jag har en ganska rostig bil som jag rostlagar varje vår och mitt tips är att slipa bokstavligen armarna av dig (om du inte använder slipmaskin) så du får en helt ren plåtyta och använd flera lager grundfärg. Det i flera år då om man har lite tur. Jag lagade mina hål i framskärmarna med plastic padding och metallnät och slipade ner det och lackade över. Såg helt okay ut. Det går om man är noga och lägger lite tid på det.

Maizer
10 april 2006
En annan epa variant är att kapa bort det dåliga och lägga hönsnät och tidningspapper och spackla över, är nog den bästa metoden wink

junsele
248 Inlägg
10 april 2006
blästra/slipa-zinkprimer-glasfiberspackel-finspackel-zinkprimer-färg brukar hålla länge. i nödfall.

12 086 Inlägg
11 april 2006
Ett lätt sätt som håller relativt bra (i förhållande till att byta plåt) är att slipa bort den lösa rosten, köp kemisk rostborttagare, måla med rostskyddsmedel, spackla slipa och lacka.

Sök