skulle vara kul att veta hur vilken bil som har mest och minst glädjemätare här på garaget själv har jag inte mätt upp min med polis laser eller gps dock har jag kört förbi fartkameror med kamrer i i ca 100 km/h på 90 väg så minst 6 km/h fel iaf:P
sen har jag varit uppe i 245+ på mätaren men enligt manualen har bilen en topphastighet på 233 så där är det större fel marginal isåfall + att jag har större radie på däcken (A)
VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
troligen visar den väldigt mycket för mycket, har dock ej exakta siffror. läste dock i en undersökning att volvo pv hade en ganska exakt hastighetsmätare.
troligen visar den väldigt mycket för mycket, har dock ej exakta siffror. läste dock i en undersökning att volvo pv hade en ganska exakt hastighetsmätare.
joo det har jag också hört vet ej om det är säkert dock, tror det var bosse bildoktor som testade det:P
VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
joo det har jag också hört vet ej om det är säkert dock, tror det var bosse bildoktor som testade det:P
tror de va ett test i aftonbladet, men kan nog ha kommit från bosse bildoktorn.
9 km/h för mkt genom hela registret, testade med gps när min hastighetsmätare fortfarande var inkopplad.
Senast redigerat av Henka_ (13 maj 2009)
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Min visar ca. 7km/t för mycket upp till 120, därefter 10Km/t för mycket mätt med GPS. Farsans 940 98:a visar inte lika mycket fel, runt 4Km/t för mycket.