3493
Sök

Ta bort fjädrarna på en 740.

787 Inlägg
13 maj 2009
#21
F_Brinley skrev:
Visst bilen blir låg å så, men kommer farbro blå. Åker du för det första på körbud "spanksa flaggan", och ombes. Sen brukar man få ett brev efter något år ifrån länstyrelsen å dem tar körkortet 1-2 månader. DEm ser allvarligt som fan på sånt nu. Hmm

Varför ?

876 Inlägg
13 maj 2009
#22
F_Brinley skrev:
Visst bilen blir låg å så, men kommer farbro blå. Åker du för det första på körbud "spanksa flaggan", och ombes. Sen brukar man få ett brev efter något år ifrån länstyrelsen å dem tar körkortet 1-2 månader. DEm ser allvarligt som fan på sånt nu. Hmm

HaHa hahaahaha hur mycket har du druckit? big_smile


130 Inlägg
13 maj 2009
#23
AlvereZ skrev:
volvo_b23a_racing skrev:
Mr_steff skrev:
bara plocka bort de... gjorde ja på en 745a funka fint å åka grusväg med både 18 å 15" på den....
visst lite stötig men de ska va lågt
fast blev spansk flagga å 1500 i böter när konstapeln stoppa den

.. där kom det negativa:P

Jag har blivit stannat många gånger i min 240 utan fjädrar och en gammal 745 utan fjädrar, har verken fått böter eller ombes, ända dom sa va " Kan väl inte va så skönt att åka i den där va?"

jo men bor man i en stad som är full med aspirant poliser har man inte sån tur att dom bara säger de
men dom sa att om vi hade haft ett varv fjäder typ så hade vi bara fått ombes på den...


1 484 Inlägg
13 maj 2009
#24
AlvereZ skrev:
volvo_b23a_racing skrev:
AlvereZ skrev:
Vilket gnäll yikes

skitsamma varför killen vill ta bort fjädrarna, hans beslut eller ? gnällapor!!

Jag har sänkfjädrar och kapat 2 varv fram och 3 bak, åker underbart..

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

Lika bra faktiskt, blir bäst med sänkfjädrar och kanske kapa nåt varv .
Hmm har aldrig haft, har bara hört att det inte är nåt att ha .

Tack för svar! Vad är det för pris på sänkningsfjädrar till 740 då?

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

1 142 Inlägg
13 maj 2009
#25
volvo_b23a_racing skrev:
AlvereZ skrev:
Vilket gnäll yikes

skitsamma varför killen vill ta bort fjädrarna, hans beslut eller ? gnällapor!!

Jag har sänkfjädrar och kapat 2 varv fram och 3 bak, åker underbart..

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

då kan du lika gärna kapa för biltemas som du skruvar ihop är ju kassa... inte av egen erfarenhet men vad jag hör... kapa 2 varv runt om så sätter du fast dom bakre fjädrarna med slangklämmor så går den genom besiktningen... 2 varv runt om så är de lite komfort iallafall:P kapar du 3varv ifram så äre precis satt fjädern ligger kvar i tallriken

40 Inlägg
13 maj 2009
#26
Vet en kille i falköping som åkte dit på d även jag själv.
Så kolla upp något innan ni snackar grabbar...

787 Inlägg
13 maj 2009
#27
F_Brinley skrev:
Vet en kille i falköping som åkte dit på d även jag själv.
Så kolla upp något innan ni snackar grabbar...

Hmmm frågade bara ?
Varför skulle man bli av med körkortet m.m ? ombes kan jag förstå..

1 484 Inlägg
13 maj 2009
#28
snoddas skrev:
volvo_b23a_racing skrev:
AlvereZ skrev:
Vilket gnäll yikes

skitsamma varför killen vill ta bort fjädrarna, hans beslut eller ? gnällapor!!

Jag har sänkfjädrar och kapat 2 varv fram och 3 bak, åker underbart..

Det ä bare å kape på ...

Ju lägre desto bättre .

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

då kan du lika gärna kapa för biltemas som du skruvar ihop är ju kassa... inte av egen erfarenhet men vad jag hör... kapa 2 varv runt om så sätter du fast dom bakre fjädrarna med slangklämmor så går den genom besiktningen... 2 varv runt om så är de lite komfort iallafall:P kapar du 3varv ifram så äre precis satt fjädern ligger kvar i tallriken

Det är rätt farligt att kapa när dom sitter kvar på bilen va? tongue Svara gärna i göstboken, för jag ska sova nu, gonatt gorg!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

787 Inlägg
13 maj 2009
#29
volvo_b23a_racing skrev:
AlvereZ skrev:
volvo_b23a_racing skrev:

Isåfall blir det nog att inhandla sänkningsfjädrar. Jag har sett såna som finns på biltema som man skruvar ihop fjädrarna med, är det något att ha?

Lika bra faktiskt, blir bäst med sänkfjädrar och kanske kapa nåt varv .
Hmm har aldrig haft, har bara hört att det inte är nåt att ha .

Tack för svar! Vad är det för pris på sänkningsfjädrar till 740 då?

Typ 1500 kostar det väl .

40 Inlägg
13 maj 2009
#30
För tydligen så anser dem att det är stor fara, fjäderskålar ifram tar stryk, kan hoppa av vägen,  bilen kan gå av (hahahaha), en trafikfara helt enkelt anser dem.... Förr var d inte så hårt, men från och med i år har dem börjat ta allvarligt på d, efter olyckor som hänt tydligen..

1 142 Inlägg
13 maj 2009
#31
på besiktningen så går dom ju typ på om fjädrarna stannar i kopparna... och 3varv ifram så är de precis... men ja har bara kapat 2.5 ibak och dom flyger ur jävligt lätt där men ja ska sätta fast dom...

787 Inlägg
13 maj 2009
#32
F_Brinley skrev:
För tydligen så anser dem att det är stor fara, fjäderskålar ifram tar stryk, kan hoppa av vägen,  bilen kan gå av (hahahaha), en trafikfara helt enkelt anser dem.... Förr var d inte så hårt, men från och med i år har dem börjat ta allvarligt på d, efter olyckor som hänt tydligen..

Hahahahaha!! yeee right.

40 Inlägg
13 maj 2009
#33
Kapa mkt bara, bara d är lite fjäder kvar så är d ingen fara. Brukade bara lägga en liten svetsloppa på fjädrar ifram innan jag bes, sen ibak satte jag en slangklämma längst ner.

876 Inlägg
13 maj 2009
#34
sätt fast dom med slangklämmor;)sen är allt bra !


40 Inlägg
13 maj 2009
#35
Kapa bort genomslagen bara, för dem är skit att ha kvar.... lämna 2 varv kvar lr något. Brukar bli gött, å så 18 tummare på. Får man ju slita bort inneskärmarna oftast då

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
14 maj 2009
#36
har haft flera bilar utan fjädrar och har inte vart något om de när snuten har stopat mig...så är bara att plocka bort allt de så blir de lågt och bra:D

hellre pallbocks kung än trailer queen

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
14 maj 2009
#37
Lånar tråden. Hur blire på besiktnigen? säger dom ngt?

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Med lem
1 127 Inlägg
14 maj 2009
#38
Komisk tråd.

Är det så konstigt at poliser ser hårt på bilar utan fjädrar? Det är ju rentutav livsfarligt om ni tänker efter.. En bil har inte bra väghållning för att den är helt stum, lite guppigt i en kruva och bilen kan börja studsa och få en sladd som är omöjlig att häva.

Kört bil utan fjädrar åt en kompis en kväll, tog en tur på landsvägen och körde slalom. Aldrig varit med om en bil som gått så konstigt efter vägen. tongue

Och till _JLarrson, NEJ bilen går inte igenom besiktningen..


40 Inlägg
14 maj 2009
#39
mr_harry skrev:
har haft flera bilar utan fjädrar och har inte vart något om de när snuten har stopat mig...så är bara att plocka bort allt de så blir de lågt och bra:D

Det är 2 helt olika saker att bli stoppad av en polis, och poliser som har med sig en besiktningsman. För då gör dem garanterat flygande bes på bilen. Då blir spanska flaggan. Följderna får du väl se då wink haha

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 maj 2009
#40
volvo_b23a_racing skrev:
Lånar tråden lite grann..

Hur får jag bilen LÅG men ändå komfortabel att åka i? skiljer det mycket om man kapar 3 varv på fjädrarna? Vill helst slippa utslitna fjäderben tongue

Tacksam för svar!

Korta fjäderbenen och montera i kortare stötdämpare

Jonas


Sök