3415
Sök

Hur länge tar det för körkortet att tillverkas

1 722 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
?? tar det en vecka?
Skickade in pappret  i tisdags... och få se om det är nästa vecka jag kan hämta ut det..

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 maj 2009
De ska stå eller sägas när du får det. Men jag har för mig att jag fick vänta 7-10 dar.

341 Inlägg
14 maj 2009
Mitt va klart på 5 arbetsdagar tror jag de va så det är nog lite olika.

Sanizz
14 maj 2009
De ska gå snabbt. Tog inte mer än någon dag för mig att få det.

Diesel or Die
66 Inlägg
14 maj 2009
3 arbetsdagar tog det för mig har jag för mig.

214 Inlägg
15 maj 2009
Kanelbullen skrev:
?? tar det en vecka?
Skickade in pappret  i tisdags... och få se om det är nästa vecka jag kan hämta ut det..

Det varierar. Jag hade uppkörning för BE kort på en torsdag och sedan på måndagen så skulle jag köra upp för A kort. Så jag bad den första instruktören vid BE kort tillfället att skriva på sitt papper att fördröja körkortet tillverkningen så jag skulle få A och BE på samma kort och slippa att betala kostnaden för ett kort två gånger. Tisdagen fick jag mitt BE kort och utan A behörigheten. Fick betala avgiften två gånger. neutralroll Fick vänta ytterligare 1.5 vecka på kortet med A behörigheten på. -_-

typ..eh..va?
582 Inlägg
15 maj 2009
DieselThomsen skrev:
3 arbetsdagar tog det för mig har jag för mig.

Tror de va nått sånt för mej oxå

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

4 001 Inlägg
15 maj 2009
El_Capitano skrev:
Tänkte låna tråden.

Jag tog mitt kort 2003 i Falun. På domedagen (teoriprov) var jag jävligt sjuk, feber m.m och självklart måste man fotografera sig innan provet börjar och bilden blev ingen hit direkt. Jag ser ut som en jävla terrorist från FBI arkivet.
Hur går man tillväga för att byta kortet? Min polare tipsade mig att jag skulle förstöra kortet och beställa en ny! Jag vet inte om det är så smart smile
Vad rekommenderar ni?

va inte så fåfäng, jag menar, hur ofta visar man körkortet?
Visst kan man beställa ett nytt, http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Korkort/

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2009
El_Capitano skrev:
kolvas skrev:
El_Capitano skrev:
Tänkte låna tråden.

Jag tog mitt kort 2003 i Falun. På domedagen (teoriprov) var jag jävligt sjuk, feber m.m och självklart måste man fotografera sig innan provet börjar och bilden blev ingen hit direkt. Jag ser ut som en jävla terrorist från FBI arkivet.
Hur går man tillväga för att byta kortet? Min polare tipsade mig att jag skulle förstöra kortet och beställa en ny! Jag vet inte om det är så smart smile
Vad rekommenderar ni?

Visst kan man beställa ett nytt, http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Korkort/

Varje gång jag handlar i systemet, köper snus eller vill ut o festa. smile
Tack för tipset, ska kolla på länken.

Alla ser ut som terrorister, jonkare eller Earl på sina körkort. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 maj 2009
Jag var helt svullen i ansiktet å gul (blåmärken som höll på försvinna) när jag tog min bild, tur att bilden är svartvit iaf så de gula inte syns tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 001 Inlägg
15 maj 2009
FireTraXX skrev:
El_Capitano skrev:
kolvas skrev:

Varje gång jag handlar i systemet, köper snus eller vill ut o festa. smile
Tack för tipset, ska kolla på länken.

Alla ser ut som terrorister, jonkare eller Earl på sina körkort. tongue

vissa gör det IRL också lol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök