3174
Sök

Plexiglas låda.

214 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
Nån med erfarenhet? Dyrt  med plexi? tänkte ha bakdelen av lådan i plexi resten i 22mm spån. Nått som man bör tänka på? Nått som är dåligt med det som kan göra ljudet sämre?

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

4 693 Inlägg
15 maj 2009
Du kommer att behöva en rejält tjock plexiskiva då dom flexar rätt lätt.

Men det är inte så dyrt, bygg lådan först och sen måttbeställer du plexiskivan när du vet hur stor den ska vara.

Booyakasha!

214 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
hade tänkt 20 mm plexi på bakdelen. resten av lådan byggs i 22mm mdf eller spån.. duger detta? eller sämre ljud?

214 Inlägg
15 maj 2009
Trådstartare
Även ny fråga! kan man använda vanligt glas ist? big_smile

573 Inlägg
16 maj 2009
vanligt glas är inte att rekommendera om du inte kommer upp i 4cm glas men det är dyrt, glas är inte stöt tåligt...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

2 914 Inlägg
16 maj 2009
plus att går det sönder så blir det ingen höjdare (blir att plocka mycket glas sen)
tror på att i mdf, spån, betong eller plexi

CRAZYRIDE SWEDEN
336 Inlägg
16 maj 2009
Polaren använde vanligt glas och det visade sig att det sprack till slut.. vet inte vad han hade för tjocklek men jag rekommenderar att du använder plexi smile

Visionär
59 Inlägg
16 maj 2009
Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.

2 914 Inlägg
16 maj 2009
Milliway skrev:
Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.

likadant som används fram på en bilruta?? ja det kan jag tänka mig funka förutsatt att det inte är alltför stora bitar.... tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (16 maj 2009)

Visionär
59 Inlägg
16 maj 2009
kalle_kalle skrev:
Milliway skrev:

likadant som används fram på en bilruta?? ja det kan jag tänka mig funka förutsatt att det inte är alltför stora bitar.... tongue

Framrutan brukar va en tunnare variant. De glaset jag fick tex va på 4-5 lager och ca 15mm tjockt. Minns inte säkerhetsklassen men den va balistiskt testad för handeldvapen tex.

214 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
tack ska kolla upp detta! smile

Hobby sabotör
178 Inlägg
17 maj 2009
Blir nog rätt mycket tyngre med glas än plexi. Bara en tanke... Däremot blir plexi/lexan enklare repigt.

"Påbörja inget du kan avsluta"

Sök