Nån med erfarenhet? Dyrt med plexi? tänkte ha bakdelen av lådan i plexi resten i 22mm spån. Nått som man bör tänka på? Nått som är dåligt med det som kan göra ljudet sämre?
Polaren använde vanligt glas och det visade sig att det sprack till slut.. vet inte vad han hade för tjocklek men jag rekommenderar att du använder plexi
Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.
Om du vill använda dej av vanligt glas så går lamellglas bra. Fick överblivet sådant glas från en gammal postlokal. Används även där man vill ha så kallat okrossbart glas. Givetvis kan man slå sönder lager för lager med en hammare men det kommer inte sprika av lådans tryck eller vibrationer.
likadant som används fram på en bilruta?? ja det kan jag tänka mig funka förutsatt att det inte är alltför stora bitar....
likadant som används fram på en bilruta?? ja det kan jag tänka mig funka förutsatt att det inte är alltför stora bitar....
Framrutan brukar va en tunnare variant. De glaset jag fick tex va på 4-5 lager och ca 15mm tjockt. Minns inte säkerhetsklassen men den va balistiskt testad för handeldvapen tex.