Växellådan är den svaga länken på alla SAAB vad jag fått lära mig, och skillnaden på 900 och 9-3 lådorna är väl att 900an är wirestyrd och 9-3ans är hydralisk (Kopplingen då, men det sitter ju på växellådan )
Jaså? Min är 96a, alltså fick jag med wire Jag har inte heller några direkta problem med upp mot 250 kusar och en del "banzaistarter" Dock så har den börjat vina på 1an och 2an
schyst! Så enda skillnaden är egentligen att kopplingen är annorlunda? Designen är iaf ganska olik på 9-3. Tycker de är väldigt snygga. främst kjolen på den, men om man gör som _Damnit så kan man få en 900 att se snyggare ut än 9-3. Visst kan man chippa en 900 från 185 till 225-230?
Det är egentligen inte lådan i sig som är det största problemet utan det är kopplingen och diffen som i första hand bör uppgraderas.
Där de stora påfrestningarna ligger och problemen dyker upp.
Om du nu vill dra upp antalet pollar så är det bästa att uppgradera hårdvaran i bilen och sedan mappa den istället... Men ja med chip kan du komma upp i de hästarna tillsammans med hårdvara.
Tack för svaret, men menar du att det inte går att chipa en 900 turbo utan att byta ut till kraftigare prylar under huven?
det beror helt på vilka effekter du har tänkt dig att komma upp i. men i samband med en chippning utöver steg 1 så följer det alltid med lite hårdvaru uppgraderingar också så som avgassystem och dylikt.
Men det finns hur många bilar osm helst till försäljning som redan har någon form av motor uppgradering i sig.
om inte annat kolla runt på nätet på olika tuningfirmor.