3105
Sök

Toyota supra Trd/apexi mätartavlor

20 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
Tjena! Jag håller på att köpa en toyota supra Mkiv N/A automat från -93
Det är jag undrar är vart man kan köpa 320km/h-mätartavlor?
Samt vad denna motorn heter 220/225hk orinal ? Har sett att det finns många olika namn på supras motorer!
Tacksam för svar.
Mvh Robin

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2009
N/A modellen heter som sagt 2JZ-GE.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

38 Inlägg
16 maj 2009
instämmer med tidigare inlägg... 2JZ-GE.

här du en snubbe som säljer... http://www.blocket.se/skaraborg/TRD_Mat … 20&w=3

mvh

Supraman
2 300 Inlägg
16 maj 2009
Varför köper du inte en tt?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

<3 Japs
680 Inlägg
17 maj 2009
F*N (!!) vad alla ska tjabba hela tiden om turbo... Turbo, turbo, turbo och..turbo.
Vet inte hur många gånger jag blivit idiot-förklarad eller tagen för en tönt bara
för att jag kör en N/A Supra. 

Jag är för tillfället mer intresserad av styling och har sedan
barnsben drömt att få äga en Supra (med eller utan turbo) för att jag gillar stuket på bilen
så j*vla mycket. En turbo supra kostar säkert 100.000 mer än en N/A Supra och jag är
personligen inte intresserad av att ha skulder på över 200.000 vid 22-års ålder...

Sen är ju iofs min N/A Supra min första-bil ;P

Har mailat den snubben på blocket btw.... ^^

Ursäkta utbrottet....bara så trött på allt tjabb kring turbo-Supra ;P
Senast redigerat av Arcangelus (17 maj 2009)

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
18 maj 2009
Zeeron skrev:
Tjena! Jag håller på att köpa en toyota supra Mkiv N/A automat från -93
Det är jag undrar är vart man kan köpa 320km/h-mätartavlor?
Samt vad denna motorn heter 220/225hk orinal ? Har sett att det finns många olika namn på supras motorer!
Tacksam för svar.
Mvh Robin

är inte bättre köpa en med manuell? de kostar nästan lika mkt som automat,, jag ha en non turbo med manuell de e piggare o roligare o köra
lättare att sälja när du ska sälja senare än en automat
Senast redigerat av _lee_jr (18 maj 2009)

Supraman
2 300 Inlägg
18 maj 2009
Arcangelus skrev:
F*N (!!) vad alla ska tjabba hela tiden om turbo... Turbo, turbo, turbo och..turbo.
Vet inte hur många gånger jag blivit idiot-förklarad eller tagen för en tönt bara
för att jag kör en N/A Supra. 

Jag är för tillfället mer intresserad av styling och har sedan
barnsben drömt att få äga en Supra (med eller utan turbo) för att jag gillar stuket på bilen
så j*vla mycket. En turbo supra kostar säkert 100.000 mer än en N/A Supra och jag är
personligen inte intresserad av att ha skulder på över 200.000 vid 22-års ålder...

Sen är ju iofs min N/A Supra min första-bil ;P

Har mailat den snubben på blocket btw.... ^^

Ursäkta utbrottet....bara så trött på allt tjabb kring turbo-Supra ;P

Jag idiotförklarar ingen, bara roligt att höra anledningen.

ni kan hitta mkt på ebay till dessa, bla mätartavlor till bra priser

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

20 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Tack för alla svar å massa annan rolig läsning smile
Det bliev ingen supra. Och enda anledningen att det var en N/A automat, var en att en kille erbjöd mig att byta jämnt med honom mot min nuvarnade saab. Dock blev det aldrig av, eftersom hans bil hade gått dryga 10 000 mil, behövde byta bromsskivor+klossar osv. Därföar sa jag nej.
Jag vill egentligen ha en Singelsupra manuell. Men som sagt ovan, Vansinnigt dyra. Och de få som har lyckats få tag på vänsterstyrda supror, vet minsann hur man tar betalat sad
Haha!

Tack allesammans!

Mvh Robin

13 Inlägg
26 maj 2009
HEj. jag säljer mätartavlor till supra, det är min annons som finns på blocket.
Vill bara kommentera ett inlägg och säga det att mina tavlor är exakt samma som orginal i tjocklek, dock måste man ta bort de gamla innan man sätter dit de nya, detta är något jag tog som en självklarhet att alla skulle förstå , men fel av mig att inte skriva med detta i bruksanvisningen som medföljer.

Sök