2242
Sök

Bra men ändå billig "fix" av bilen !?

116 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Någon som har några tips på hur man billigt och enkelt (varken rik eller händig) kan piffa upp sin bil både invändigt och utvändigt? alla förslag förutom dom riktigt korkade uppskattas!

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!

95 Inlägg
18 maj 2009
Dammsuga,göra ren all klädsel,tvätta alla mattor och dyl. , torka rent riktigt ordentligt i alla små skrymmslen i bilen. Och utvändigt kan du ju polera och vaxa eller lackförsegla bilen smile

116 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
dammsuga måste jag ändå för tjejens hund var i bilen i helgen och jag kan nog garantera att den lämnade tillräckligt med päls för att man ska kunna göra en matta av det ;P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 maj 2009
Byta ut knappbelysningen i bilen till någon snyggare färg tex.

Byta ut innerbelysningen mot vita högeffekts-dioder.

Finns mycket sånt smått man kan göra utan att det kostar miljoner smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 570 Inlägg
18 maj 2009
Daaahlqwist skrev:
dammsuga måste jag ändå för tjejens hund var i bilen i helgen och jag kan nog garantera att den lämnade tillräckligt med päls för att man ska kunna göra en matta av det ;P

Klädvårdsrulle eller breda tejpremsor smile

Förre ägaren hade en katt typ boende på hatthyllan.

NissanMotorsport
18 maj 2009
köp dig en passande färg på sprayburk och sprya lite lister i bilen, byta sätesöverdrag/mattor, neon, byta växelspaksknopp, handbromsöverdrag, sätta dit externa mätare så som varvräknar o.s.v.. och dom förslagen ovan smile

116 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Damn! ni kommer ju på typ 100 grejer mer än mig ju O.o big_smile

378 Inlägg
18 maj 2009
Haha Dala =P
Du gick ju transport/fordon, minns du inget därifrån, varenda jävel hade ju nått olikt den andra =P

// KimpaaBooY

116 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Jo jag kommer mest ihåg alla idioter i min klass O.o men vissa var trevliga wink

378 Inlägg
18 maj 2009
Daaahlqwist skrev:
Jo jag kommer mest ihåg alla idioter i min klass O.o men vissa var trevliga wink

haha ^^

lacka detaljer i interiören, försöka få schyst färgmatchning med exteriören i interiören (mycket svåra ord).
vita blinkers (kollade på dina bilder),  ordentlig städning i helhet, gärna ordentligt med matttvätt och allt.
Polera och vaxa. Göra snygga kabeldragningar till billjudet. Flera kromribbor i grillen.
Kapa fjädrarna nått varv (sänka).

Köpa vinge på nån skrot?

// KimpaaBooY

116 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
haha kapa fjädrarna ^^ räcker med att jag har folk i baksätet så ser det ut som bilen e bottsänkt O.o jo ljudet ska jag pilla med så fort dom bytt garageport te mitt garage tongue

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 maj 2009
Tona bakrutorna själv (nöj dig dock inte med skrynklor och bubblor, det ser inget vidare ut), leta på skrotar eller reservdelsbilar på blocket efter originalvinge, riktigt coola till 190:or. Kolla efter dom originaltonade bakljusen eller köpa ett extra par och tona själv (eller tona dom nuvarande) cool

Vita blinkers fram som någon nämde eller spreja dom nuvarande svarta (toningssprej) big_smile

Se om det går att koppla in bakljusens dimljusfält längst in, hur många Mercor har 4 lampor lysande på halvljus cool Alternativt att koppla om (om det går) bromsljuset så dom innersta bromsar, lite rallystil cool Inget du själv märker av men andra gör det tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
18 maj 2009
Finns mycket man kan göra, tona bakljusen, tona rutorna, en framrutestreamer, fräscha upp lacken m.m smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
18 maj 2009
Slash´s förslag med baklusen lät jättecoolt, sen tonar du ner dem lite, men bara lite(se min bil) men inte för mycket för då ser det bara "billigt" och skräpigt ut..

Men annars kommer du långt på att hålla bilen i ett jävla fint och fräsht skick.. finns allt för många som köper kjolpaket och stora fälgar, men ge fan i att sköta om bilen och då ser det skit ut ändå..

så för att göra en lista.

håll bilen allmänt fräsh, ren och välputsad.
bakljusen: tona lite, koppla om
blinkers fram och skärm: vita eller tona ner ungefär som bakljuset.
Tona rutor: men gör det snyggt eller inte alls!
göm alla kablar och var seriös med allt du gör.
skaffa ett par sjyssta fälgar också om ekonomin tillåter. det är nämligen det som gör hela bilen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 maj 2009
Kom på en till sak, det gör dock inte att bilen ser så mycket sportigare ut och det finns nog en del som inte gillar det men kromlister cool Speciellt på Mercor runt fönstrena gör att den ser ruggigt mycket lyxigare ut. Lägg till det med tonade bakrutor plus tonade bakljus med extra lampor som lyser så får man känslan av att det är någon viktig eller elegant person som åker bilen cool Kanske sitter det någon kändis i baksätet big_smile
Vet nu inte hur jobbigt eller avancerat det är att sätta dit dom men är det enkelt och smidigt och billigt framför allt då ger det bilen ett rejält lyft (tycker jag iallafall) cool

Finns en till grej fast det gör att bilen ser mer sportig ut än elegant: stripe längs sidan som Volvos T5-modeller har cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök