12 april 2006
Trådstartare
Hej alla garaget människor!
Idag hämtade jag ut min bil från verkstaden, där man hade bytt kamremen på den, med sommardäcken på och en härlig vårdag så kände jag för lite spontan bilåkning, allt var frid o fröjd i min gammla golf, tills jag skulle köra om en extremt slö billist, detta gjordes på ettan med ungefär halvgas, alltså snabbt, då började motorna att dö ungefär varannan sekund, till följd av detta så började bilen rycka våldsamt, jag fick i tvåan o tog det lungt, försökte gasa iväg på tvåan o ryckningarna fortsatte. Beslutadet då mig för att stanna och kolla under huven. eftersom jag inte är den mest motorkunniga direkt så såg jag ingen skillnad, allt såg "normalt" ut, kollade enkla saker som tändkablar osv..Trampade sedan ner kopplingen o varvade genom hela registret helt utan problem. Körde sedan med stora problem till mitt jobb, den dog helt en gång, där den fick stå tills jag slutade. När jag sedans skulle köra hem så funkade den igen som om inget hade hänt?!?!
Min fråga är alltså vad kan det vara, soppapumpen, tändning eller har mekanikerna gjort något galet när kamremen byttes? Obs det är en gammal bil en 88!
Tack på förhand till alla snälla garaget snubbar som orkar svara!
The Man The Myth The Concept