3209
Sök

Problem med laddtrycket på nissan 200sx s13.

92 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#1
hej
jag har monterat dit en större turbo, dump, Wastegate.

jag får inget laddtryck. den ligger på 0,5 i tommgång och när jag håller in gasen i friläge ligger den på ännu lägre. vad kan det vara?

på insuget finns det totalt tre nipplar som man ska montera slang på. 1 sitter på trotteln, 1 på sidan av insuget och 1 bak,  nån som vet vad som ska kopplas till dom? 

ska dumpen och wastegatens slangar in i dom nipplarna med? isåfall vilken? vart ska man hälst koppla in ladd mätaren?

frågar bara så jag vet om det är rätt kopplat.

( nån som kanske har en bild på insuget så man ser hur det ska vara. )


Tacksam för er hjälp.

1 867 Inlägg
21 maj 2009
#2
Du står väl inte och frivarvar och förväntar dig laddtryck? Åk ut och provkör en runda och belasta den lite.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

92 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#3
så man måste köra bilen för att den ska ladda?

Stålmannen
465 Inlägg
21 maj 2009
#4
Ja, prova att trycka lite på tvåan eller trean. Då borde du få laddtryck.


92 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#5
ok men ska slangarna från dumpen och Wastegate bara in i insuget? ska man koppla in slangen från laddmätaren in i insuget med?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
21 maj 2009
#6
https://www1.garaget.org/gallery/archive/367/663756_1oldd4.jpg

Anslutningen till vänster går till kallstartventilen vid turbon(tag gärna laddtryck därifrån,din mätare ska stå på ca minus 0,6-0,7 på tomgång).
Kallstartsventilen är den där det sitter tre slangar på.

Dom två till höger går till kolkanistern.
Den lilla längst till höger(som inte syns) har jag pluggat då jag tagit bort min kolkanister.
Den i mitten har jag kopplat vacumet från dumpen.

Men JA du måste köra bilen för att få fullt laddtryck.

Vad för turbo har du?
Är det intern eller extern wastgate?
Isåfall vilken?


92 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
#7
ok men min kallstarts slang är kopplad till en av dom fram på insuget. det va en jävla pundare som kopplade slang å så så jag vet inte om de sitter rätt. en av dom 3 från kallstarten går till bensin regulatornden andra är inte kopplad nån stans. vart ska alla kopplas? så rätt slang sitter på rätt ställe.

vad är kolkanistern får nått?

jag har en oljekyld turbo som är besteld från usa men jag vet inte riktigt vad den heter. köpte ett helt kitt med dump och allt, extern Wastegate.


Sök