T-RÖD>
Nej det BEHÖVS inga extrema grejer för att komma någonvart.
k1mm0's kompis bevisade detta med sin SAAB där de har grejer för 14K i bilen.
6"-kit i brädan. 10" bas bak och ett fyrkanalssteg.
De klasser du sett mest av är Advanced och uppåt... DÄR är kraven högre ja, men det finne rjag naturligt att kraven ökar när kah kliver upp i klass. Eller hur?
Entry är en absolut enklaste formen EMMA har idag, nästa steg är Experienced. Där får man inte vara sponrad eftersom Entry är en "prova på-klass" för solk som aldrig tävlat. Kan spons påvisas klassas man direkt in i Advanced.
Experienced är nästa steg efter Entry och är för nybörjarna som vill börja tävla seriöst. Där är spons EJ tillåtet.
Din anläggning kan mkt väl hävda sig RIKTIGT bra (potensen finns) i Experienced...kanske tom. Advanced längre fram. Se på SM-mästaren två år i rad i Adv 5-chn. Han har 6"-kit och 10" bas...visst en totalsumma för närmare 150K men han hade lyckats bygga riktigt bra med grejer för 15K med kan jag lova.
JonasH som härjar här körde med 5"-kit i brädan och 10" under handskfacket (som du) och vann två år i rad i Adv 30K light (Advanced ljudbedömning med Experienced installationsbedömning och ett maxtak på 30K för prylarna...detta är den ENDA prisbegränsade klassen i år).
Så du ser......av dessa exempel vill jag bara påskina att det behövs inga direkta värtsingbyggen med högtalare över högt o lågt inom SQ..inte heller ngr ofantliga summor.
Men liktväl stångar jag mig blodig för att få in prisbegränsning i Experienced igen...mkt för att detta avskäcker inte folk på samma sätt med tankar som du visade upp här.
Dina tankar är ett praktexempel på ett stort missförstånd just för att ni sett för många av de RIKTIGT tunga bilarna inom tävlingssvängen (Master-klassen skall vi inte tala om de de installationskraven är absurt höga....men då är finishen på byggena därefter med)
Så ta dig i kragen...bygg färdigt och ta dig till en EMMA-tävling och ställ upp i Entry. Gå runt...snacka med folk. Fråga om de har tid att svara på frågor osv.....och glöm inte....ha roligt. Just SQ är lite långsamt och segt men den sociala biten på tävlingar när man flummar runt bland likasinnande o tjötar o har kul är lite av halva grejen anser jag
Just den senare biten har jag gjort i MÅNGA år utan att själv tävla...jag har bara snackat med folk, lyssnat på bilar o samlat kunskap och inspiration den vägen