2567
Sök

900 turbo -97(steg 3), inget ladd

23 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
Tjena
Bytte turbo på min 900 (steg 3, ej original wastegate) Vi körde iväg och laddet fanns där, motorn blev för varm och vi parkerade och fyllde upp med kylarvatten, efter det gick den tillbaks till normal temepratur, vi åker en kort sträcka och helt plötsligt försvinner bara laddtrycket. Vad kan det vara som är fel nu? Inga konstiga avgaser eller annorlunda tomgång.

Kan det vara så att jag måste plana toppen? Vi skruvade av den också och bytte packning därefter slarvade vi något och skruvade inte åt de 2 inre skruvarna på den.

Kan wastegaten strula?

Möjligen lite rörigt, men har ni en aning så kan jag förklara detaljer mer ingående.

MVH lurifaxx!

1 062 Inlägg
24 maj 2009
har du kollat så inte armen har lossnat som sitter på wastegaten? elle har du extern wastegate?

23 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Ricky skrev:
har du kollat så inte armen har lossnat som sitter på wastegaten? elle har du extern wastegate?

Inget fel på den.. sad

Supraman
2 300 Inlägg
25 maj 2009
ni har väl blåst en slang?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 019 Inlägg
25 maj 2009
lurifaxx skrev:
plötsligt försvinner bara laddtrycket.

Vid fullgas, går turbomätaren till halva gula eller till gränsen på det gula?

23 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Garfield skrev:
lurifaxx skrev:
plötsligt försvinner bara laddtrycket.

Vid fullgas, går turbomätaren till halva gula eller till gränsen på det gula?

Ska kolla när jag kommer hem på torsdag, ligger i lumpen, minns inte exakt kollade bara extra mätaren och där går den inte högre än exakt 0 bar.

Angående slangar så sitter alla slangar i... sad

1 867 Inlägg
25 maj 2009
På de där så sitter det en lurig vinkelslang precis vid turbon som går sönder ibland, då försvinner laddet som du beskriver.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 019 Inlägg
25 maj 2009
lurifaxx skrev:
kollade bara extra mätaren och där går den inte högre än exakt 0 bar.

Okej, och du är 100% säker på att wastegate-armen inte har lossnat?

Sök