lilla_tingeling skrev:
Startar väl en ny tråd då.
Blir det någon Enaträff i sommar? Tycker det behöver hända nåt skojj här i stan. Det e såå dött på bilfronten...
Å det skulle vara skojj med en träff och utställning igen...
// Lena
God eftermiddag!
Det är verkligen många som har hört av sig och frågat om det blir någon ENA-träffen 2009 och nu när du har startat en ny tråd om det får jag väl lov att bekräfta det här också
ENA-träffen kommer att hållas i år igen, men så mycket mer än så är ännu inte ordentligt spikat. Många har redan anmält att de vill ställa ut och andra har erbjudit sig att hjälpa till, vilket är jättetrevligt
Preliminärt datum för träffen/utställningen är den
25 juli tack vare tips från alla möjliga utställare som menar att just denna helg är sommarens hittills enda utställningsfria. Lena, om du har lust får du hemskt gärna redigera din rubrik och lägga till datumet för att se hur pass stort intresset är.
Förra året tog det två veckor att fylla alla platser och förutom eftermiddagsvädret blev utställningen riktigt lyckad. I år har jag försökt få tillgång till hela torget, inklusive delen där handlarna stod och muttrade förra året, men kommunen har tyvärr inte möjlighet att ge oss handelsområdet.
De senaste veckorna har jag farit omkring och fotat, tittat på satellitbilder, letat strömkällor och mätt trottoarkanter runtom i stan för att hitta ett bättre ställe att vara på. På torget får vi självklart vara, men utrymmet räcker bara för cirka 40 st bilar och förra året var jag tvungen att neka några av ekipagen som anmäldes.
Idéerna är många och ENA-träffen ska helt klart bli större i år. Några företag har bekräftat att de kommer att vara på plats för lite försäljning och presentation av tjänster. Med lite tur får vi även dit en bromsbänk att leka med. Just nu söker jag även en domare som kan möjliggöra klart fler priser och klasser än förra året.
Jag ska återkomma med foton på eventuella områden att vara på, tillsammans med de för och nackdelar jag kan se.
Tusen tack till alla som visat intresse och bett om en till utställning under året. Ni är självklart välkomna
Med vänlig hälsning
Patrik Lindblom