Tack så mycket för allt visat intresse, här kommer en försenad uppdatering!
Planen var initialt att lägga utställningen på en stor parkering utanför gymnasiet i stan. Jag hade mer eller mindre allt uträknat till dess att kommunen hörde av sig och meddelade att de tyvärr inte kan bestämma över ytan, utan detta sköts av fastighetskontoret som förvaltar skolorna. När jag ringde dit blev jag bemött med enormt bristande engagemang och allmänt ointresse. Gubben som bestämmer är dessutom på semester och kommer tillbaka den 20 juli. Idén fick helt enkelt skrotas.
Vidare är min arbetsplats drabbad av ordertorka och nedskärningar gör att stämningen inte är på topp (Någon som vill köpa lite lastfartyg?
). Jag tänker dock inte vika mig, ENA-träffen 2009 blir av!
Alldeles nyss talade jag med polisen, samt min glada kontakt på kommunen. Lägger vi ENA-träffen på en söndag får vi tillgång till hela torget. Detta betyder att vi borde få plats med cirka 70 st bilar, dvs. dubbelt så många som förra året. Å andra sidan kan vi t.ex. inte ha någon bromsbänk på plats, jag skulle bli mördad på plats innan ljudet ens hunnit nå gamlingarnas öron. Angående musikvolymen är jag osäker på vad som gäller. Vi kommer visserligen inte ha någon äppel-Börje som gormar på oss, men vräker man på för mycket kan man nog irritera en och annan. Det bor ju som bekant folk i lägenheterna runt hela torget. När jag lämnar in ansökan om att få låna torget ska jag passa på att fråga om ljudnivån.
Så fort jag fått ansökan beviljad kommer man att kunna anmäla sig på hemsidan. Detta är ganska viktigt också. Förra året var jag tvungen att neka några anmälningar, då området på torget är något begränsat. Självklart får alla dyka upp utan att anmäla sig, men det blir i första hand de anmälda som får ställa upp sig på torget. Mer om detta inom kort.
Sista punkten för idag är datumet. 25 juli var det preliminära. Eftersom detta är en lördag kan vi inte vara på torget, men vilka övriga datum är fria från bilevenemang i närheten?
Söndag 9/8 känns som ett bra datum, men dagen innan är det BRL street meet i Västerås. Kommer folk att vara trötta efter en utställning på lördagen, eller skulle ni att bara bli extra taggade?