3087
Sök

Måla inredning

88 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Hejsan jag ska göra om i min 745:a som har blå inredning men jag vill ha svart.
Jag vet man kan få tag på svart inredning på skroten osv osv men har inte lust att byta ut hela instrumentbrädan.
Funderade på om det går att måla med någon speciell färg eller något?
Tänkte på latex färg eller liknande men vet inte hur det fäster på materialet.
Eller är det bara klä med tyg som är ända alternativet efter det? och hur svårt är det med alla former?

Tack på förhand // Linus

Limpan

240 Inlägg
27 maj 2009
Tjena. Det finns färg för detta. Vinyl färg. finns på sprayburk och fungerar väldigt bra. stryktåligt blir det.
Tänk bara på att tvätta av allt med silicon borttagnings medel. har för mig att färgen går att köpa på mekonomen.

88 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
DJTrooper skrev:
Tjena. Det finns färg för detta. Vinyl färg. finns på sprayburk och fungerar väldigt bra. stryktåligt blir det.
Tänk bara på att tvätta av allt med silicon borttagnings medel. har för mig att färgen går att köpa på mekonomen.

Jasså det finns det? big_smile
Får gå dit och kolla om det finns där då.
Kan du rekomendera något rengörings medel till det?

Limpan

240 Inlägg
28 maj 2009
vilken färg affär som helst har nog silicon borttagnings medel... heter så...

7 100 Inlägg
28 maj 2009
är den att rekomendera?
är ochså sugen på svart inredning smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

240 Inlägg
29 maj 2009
Mina dörr sidor är färgade med den färgen. dom var gråa innan. kan riva med nageln utan att det blir ett märke i färgen. är själv mycket imponerad hur bra det fungerar.

88 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
DJTrooper skrev:
Mina dörr sidor är färgade med den färgen. dom var gråa innan. kan riva med nageln utan att det blir ett märke i färgen. är själv mycket imponerad hur bra det fungerar.

Låter ju possitivt iaf, värt å prova det iaf då smile

Limpan

146 Inlägg
30 maj 2009
Har också använt det till dörrsidor i min bil, blir riktigt bra faktiskt. smile

Min Bil Är Inte Din Bil

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
31 maj 2009
Jag har svart inredning i min bil men handskfacket var blått när jag köpte bilen, jag slet ur det och lackade med vanlig sprayfärg bara, tror jag har en bild på det på mitt galleri, blev mycket bra och blir precis den där "matta" looken som resten av inredningen har.. Och än så länge har inte jag märkt att färgen släpper eller sådär och jag har provat att riva lite med nagel men inget händer.. Men det kanske är värt att köpa vinyl färgen så man är säker på att det håller ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sök