Tjena! Som rubriken lyder.
Jag köpte igår en uppsättning Oxigin Blades 17x7,5 4x108 fälgar, men däck på i nästan nyskick, dock var de en smula kantstötta och repade men jag tänkte att jag kunde fixa dom, tycker sånt är kul. Fick dom till bra pris.
Dom skulle passa på alla sätt och vis, och det gjorde dom med, slängde på dom där hemma sen, då såg jag ett mycket tråkigt problem, de stack ut, 1-2cm utanför skärmkanterna. Har hört runt idag och fattat att de icke får göra det
för då blir det böter, dock så fick jag höra att det gör inget om fälgarna sticker ut, bara icke däcken gör det, stämmer det? Och hur tycker ni att jag skall göra? Vill ju ha kvar dom men inte behöva köra runt olagligt och vara rädd för böter, och det syns väldigt tydligt att de är bredare.
Alla, exakt alla förslag är välkomna, hade skärmbräddning varit ett ok alternativ? Bilen är en Ford Focus 2004 "Sedan". För tillfället är fälgarna avplockade. Skulle någon vara sugen på att köpa dom så bara släng iväg ett pm, så kan man också lösa ett problem fälgar som ej är helt lagliga på min men kanske på din
Ha det!
EDIT!: ET på Oxigin fälgarna är 15, på mina Ford orginal tror jag att det är 30 eller 40. Offset 52,5 mm på orginalfälgarna.