2455
Sök

Vilket avgassystem till min LS1. [T/A '02]

TACS Medlem
457 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Masterworks skrev:
Här är en länk till vette.se, han borde kunna plocka hem till din bil oxå om du e intresserad?

http://www.vette.se/shop/?artnr=5-1011

B&B = Billy Boat     http://www.bbexhaust.com/

Tackar! Ska kollas upp pronto!

Har faktiskt tänkt höra med Vette senare när jag fått mer kött på benen ... men man kanske får mer kött på benen efter att ha pratat med dom! smile

4 Inlägg
13 januari 2010
Med risk för att väcka en sovande björn. Gör som jag, ta bort allt vad ljuddämpare heter på originalsystemet så ska du få höra på ljud! smile
Låter mulligt och kostar lite. Bara till att göra så på höken! ;P

TACS Medlem
457 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
CeDEe skrev:
Med risk för att väcka en sovande björn. Gör som jag, ta bort allt vad ljuddämpare heter på originalsystemet så ska du få höra på ljud! smile
Låter mulligt och kostar lite. Bara till att göra så på höken! ;P

Faktiskt är det enda alternativet för mig. En av hökens signum är ju loudmouth catback-systemet så jag kan ju inte byta ut det (för då blir den ju en vanlig Trans Am.) Däremot funderar jag på att byta ut till SLP's headers, samt byta rör under till catbacken.
...finns risk att en å annan ljuddämpare försvinner i operationen också! cool

4 Inlägg
14 januari 2010
Ångrar inte för en sekund att jag tog bort ljuddämparen... får världens flin varje gång jag startar upp den smile

Ang. headers så finns det bara ett alternativ: QTP. Läs runt på LS1tech så kommer du att förstå varför. Om det inte vore för att det dyker upp en massa annat skit man måste fixa med på bilen så hade jag haft sånna igår... smile
Ang ljudet så kommer headersarna (hur fan böjer man ordet?) inte ge något annorlunda ljud, att fimpa kattarna däremot gör det smile

Lycka till vad du än gör så ses vi väl i sommar?

Masterworks
15 januari 2010
Så här låter min MED ljuddämpare, tycke inte det lät bra när jag provade utan!

TACS Medlem
457 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Masterworks skrev:
Så här låter min MED ljuddämpare, tycke inte det lät bra när jag provade utan!

Det kan låta bra med ljuddämpare också! cool

Sök