3069
Sök

Batteri bredvid reservhjulet i s60.

474 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Hej!
Ska koppla in ett slutsteg och har ett batteri på 12 volt bredvid reservhjulet i skuffen. Kan man ta el från det?
Mvh kalle
Senast redigerat av wallingstam (29 maj 2009)

Kommentera & Rösta ! ©

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
29 maj 2009
Det är la det enda batteriet du har så var skulle du annars ta ifrån?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

474 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
speedfreak racing skrev:
Det är la det enda batteriet du har så var skulle du annars ta ifrån?

Jasså, nej ja vet inte.. Det står typ backupbatterie på det men det kanske är det ändå batteriet man har i bilen? Tänkte att det vore skönt att slippa dra all kabel.

Kommentera & Rösta ! ©

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 maj 2009
wallingstam skrev:
Jasså, nej ja vet inte.. Det står typ backupbatterie på det men det kanske är det ändå batteriet man har i bilen? Tänkte att det vore skönt att slippa dra all kabel.

Har du ens kollat fram om du har ett batteri?!

Nej, trodde inte det... wink

Edit: 24 volt?!?!
Bilar har bara 12 volt, 24 volt har man i entreprenadmaskiner och skogsmaskiner, inte i en S60!
Senast redigerat av TurbOla (29 maj 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

158 Inlägg
29 maj 2009
TurbOla skrev:

Bilar har bara 12 volt, 24 volt har man i entreprenadmaskiner och skogsmaskiner, inte i en S60!

Höhö, Säg inte för mycket, det dröjer inte länge innan dem drar igång med högre volt i bilarna.. (;

För att vara ontopic, Du kan nog börja dra kabel från batteriet bak, för fram kan jag nästintill garantera dig att du ej kommer finna något fram.
de s60 jag pillat med har jag då aldrig hittat något annat batteri än det som är i skuffen..

Och är du verkligen säker på att det står 24 volt på batteriet? smile
Senast redigerat av Robbs_ (29 maj 2009)

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.

264 Inlägg
29 maj 2009
TurbOla skrev:
wallingstam skrev:

har inte XC90 24-volt system..???

4 823 Inlägg
29 maj 2009
NiMroD skrev:
TurbOla skrev:
wallingstam skrev:

har inte XC90 24-volt system..???

NEJ!

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Must be the Ganja
68 Inlägg
29 maj 2009
Batteriet sitter bak på s60, till vänster om reservhjulet. lite skumt att det är 24volt bara?

474 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Alltså jag är inte säker på att det är 24 men har nästan det för mig.. Det har varit en demo bil/utställning för volvo så det är ju möjligt att dom har haft lite ljus och sånt inkopplat i den? ;S Sitter även en switch i bakluckan, i taket typ.. Vet någon vad den är till för?

Kommentera & Rösta ! ©

Följ strömmen..
233 Inlägg
29 maj 2009
Det är väldigt ovanligt med 24V batteri. Vill man ha 24V brukar man seriekoppla två stycken 12V batterier.

Avstängd
386 Inlägg
29 maj 2009
TurbOla skrev:
wallingstam skrev:

Ja nog för att volvo är en traktor men som sagt 24volt är det inte!

474 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Nej ja kollade och det var 12 volt wink Allting inkopplat nu iaf, spelar på bra smile

Kommentera & Rösta ! ©

Sök