Jobba jobba jobba:) Fick du någonsin reda på vad som hänt med huven?
Hehehe ne inte direkt Har en liten teori om att lackeraren har "bränt" huven efter lackning ( lite mer värme än vanligt för att lacken ska torka snabbare ). dom bränner med varma element som kan smällta plast om de står för nära och de har väll hänt i mitt fall får se om de e någon som köper huv o bagage för de slumpas bort nu
Hur ser huven ut på insidan? Har den en riktig innerram?
Det är bara en helt vanlig formad glasfiber huv med draperad kolfiber! Riktigt stabil jämfört mot en glasfiberhuv, sen är det en förstärkning på insidan av huven av glasfiber "balkar" Lite synd o sälja det för de e förbannat snyggt
Ja de duger nog behandlat stål grenrör var det, ej rostfritt bänkades en 945:a på elmia med extraktor o Kina puffra o chippad vart 275hk på hjulen med 1,4 i ladd men sen orkade inte spridare o pum med ( de var original ) jag kör ju samma setup fast värre bränsle till försel, 3" avgas hela vägen och portad topp så 300-330hk kan jag nog plocka ska bänka den på gatebil Mantorp om det finns där så får vi se
Det är bara en helt vanlig formad glasfiber huv med draperad kolfiber! Riktigt stabil jämfört mot en glasfiberhuv, sen är det en förstärkning på insidan av huven av glasfiber "balkar" Lite synd o sälja det för de e förbannat snyggt
Mvh
Ja, det värsta är att de kallar sina kolfiberdraperade glasfiberdelar för kolfiber. Men är innerramen avgjutning av en original innerram, eller är det bara nån hemmagjord försärkning på insidan?
Här har vi gjort en kolfiberhuv till en racebil, den väger 2160 gram med innerram som är avgjuten från originalhuven:
Mvh
Ja, det värsta är att de kallar sina kolfiberdraperade glasfiberdelar för kolfiber. Men är innerramen avgjutning av en original innerram, eller är det bara nån hemmagjord försärkning på insidan?
Här har vi gjort en kolfiberhuv till en racebil, den väger 2160 gram med innerram som är avgjuten från originalhuven: