2766
Sök

Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

33 Inlägg
2 maj 2010
Kan tipsa om Jon Olssons blog. Postade nyligen en sjukt bra video från starten i London:
http://www.jon-olsson.com/?p=1496

238 Inlägg
2 maj 2010
Ludas skrev:
Kan tipsa om Jon Olssons blog. Postade nyligen en sjukt bra video från starten i London:
http://www.jon-olsson.com/?p=1496

Strålande Ludas!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

238 Inlägg
2 maj 2010
Nu är de så! än så länge har jag bekräftat att en Gumballer bil kör genom Tyskland, trotts att Gumball 3000 är bannat där!

Vet ej hans namn, men han är från Ungern och har en vit Ferrari F430 Scuderia med rött tak (Ferrari F430 16M).
Till synes har han redan hunnit köra så fort att han blåst av en "Gumball 3000" dekal på vindrutan samt nummer på sido rutan!

De är hans födelsedag och han skojar och säger "Istället för att fira min Födelsedag på Tivoli lär jag fira den i ett tyskt fängelse" och skrattar!

Vi önskar honom lycka till och hoppas inte att han blir tagen!

http://img710.imageshack.us/img710/3493/gumball2010gumballgarag.jpg

More to come......
Senast redigerat av Dannii (2 maj 2010)

33 Inlägg
2 maj 2010
Haha vilken skön snubbe. Han är med i Jon Olssons video och säger att det är hans tredje gång i Gumball. Hoppas han kommer undan med det smile

8 Inlägg
2 maj 2010
Vilken tid kör dem från köpenhamn imorgon mot stockholm? så man kan stå vid bron och kolla cool

238 Inlägg
2 maj 2010
Niiko_ skrev:
Vilken tid kör dem från köpenhamn imorgon mot stockholm? så man kan stå vid bron och kolla cool

Alltså fan va trött man blir när man uppdaterar gång på gång och endå frågar ni.
Backa 1 eller 2 sidor bak så ser du de.

Vill inte vara otrevlig men de börjar bli jobbigt

Mvh

11 Inlägg
2 maj 2010
Någon som vet om det kostar något att gå in och kolla på dom på anderstorp?? och isf hur mycket??

238 Inlägg
2 maj 2010
Johannez_86 skrev:
Någon som vet om det kostar något att gå in och kolla på dom på anderstorp?? och isf hur mycket??

En kille mailade Anderstorp för nån månad sen tror jag. Och svaret blev då att de va gratis inträde till Anderstorp den 3 maj, men att banan var uthyrd till Gumball deltagarna. Så enligt Anderstorp själva för drygt en månad sen så är de alltså gratis inträde samt Monster Energy Drift Team show mellan 12:30 och 14:00.

Jag kan dock inte lova att de blir gratis, men Anderstorp staff har ju själva sagt de. De återstår att köra dit och se. Även om man inte kommer in, så kan man alltid plåta bilarna som är på väg in och ut från banan.

Polack
61 Inlägg
2 maj 2010
Det är gratis inträde på Anderstorp.

My Life - My Way

238 Inlägg
2 maj 2010
Update!

Bussen med Gumball förarna har korsat den Tysk-Danska gränsen för drygt en halvtimme sedan!
Rykten om att bilarna är försenade! Ingen kan dock än så länge bekräfta detta!

Editerat: (50min sedan) Andrew och Michael från Team CAMP Betsafe Fortfarande! i Tyskland! Lär bli en update kring detta då dom korsar Tysk-Danska gränsen!

Editerat 2: Kl. 16:34, Gumball bilarna befinner sig strax utanför Bremen, ca 130km sydost om Hamburg!
Bilarna beräknas nu vara ca. 40km sydost om Hamburg på väg E37 / E22 (A1). (Utanför Blocken).
16:34 förlorade jag GPS kontakt med Team GoTEK7's bil vid förstnämnda punkt.

Editerat 3: Betsafe förarna (Erik, Mackan, Betsafe driver och Jon Olsson) befinner sig bara någon kilometer söder om Flensburg, Danmark, för drygt 1 timme sedan!

Team CAMP Betsafe Bil Nr.1 befinner sig JUST NU i Grossenbroden! Dom ska just nu korsa Tysk-Danska gränsen!

Editerat 4: 17:51, ca. 12,5km från Danmark!
Senast redigerat av Dannii (2 maj 2010)

1 237 Inlägg
2 maj 2010
intressant tråd. Blev så sugen på detta rally så beställde dekaler från ebay big_smile

238 Inlägg
2 maj 2010
Team CAMP Betsafe är numera på Tivoli i Köpenhamn. Då är resten av deltagarna också de förmodligen!
Har dock ingen bekräftad källa på de, men jag återkommer!

Mvh

33 Inlägg
2 maj 2010
Låter bra, hoppas alla kommer fram utan problem och kan fortsätta mot Sverige i tid imorn smile
Tack för uppdateringarna. Hoppas Jon updatar med ett nytt videoinlägg snart.
Senast redigerat av Ludas (2 maj 2010)

1 517 Inlägg
2 maj 2010
som ni andra säger lycka till smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

238 Inlägg
2 maj 2010
Aleck : Första bilarna lämnar Köpenhamn 09:00

=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_=-_

Såja! Andrew och Michael är på Själland nu! Dom stackarna har haft en tung dag och kört från Amsterdam i sin lilla Peugeot 406 Coupe! Snart är dom i Köpenhamn!

Gumball förarna är teoretiskt framme i Köpenhamn. Har dock inte fått en garanterad bekräftelse! Väntar ivrigt!

1 Inlägg
2 maj 2010
Jag och min bror tänkte åka och ta foton och spana in bilarna som en kul grej. Dannii, du verkar ha bra koll. På vilken plats är det lämpligast att stå och vänta på? Bor i Stockholm. Gärna en plats där de stannar till en stund.

33 Inlägg
2 maj 2010
mitokondriet skrev:
Jag och min bror tänkte åka och ta foton och spana in bilarna som en kul grej. Dannii, du verkar ha bra koll. På vilken plats är det lämpligast att stå och vänta på? Bor i Stockholm. Gärna en plats där de stannar till en stund.

De stannar inte, kör direkt från Anderstorp till Arlanda. Jag har tänkt ställa mig vid Arlandavägen efter avfarten från E4an. Jag vet inte exakt vart på Arlanda bilarna kommer att anlända men jag hoppas att de kör förbi där iaf. Står du där fr o m senast kl 5 lär du få se de flesta.

238 Inlägg
2 maj 2010
Update!

Andrew, Mikael och Rasmus är till synes 10 minuter från Köpenhamn! smile

Samt så vet jag icke riktigt var Gumball förarna befinner sig för tillfället, men de värkar inte vara i Köpenhamn iallafall. Jävlarn svårt att få tag på dom!

=-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-==-_-=

En av tjejerna från Team CAMP Betsafe är väldigt social idag!
Hon påstår att detta är hennes nummer! Men jag orkar inte lägga tid på hon just nu.

0046 40 10 50 55

835 Inlägg
2 maj 2010
Följ @mrgumball på twitter istället smile bilarna står på latsbilar just nu va?

Rocknroller
296 Inlägg
2 maj 2010
Minister skrev:
doch skrev:
ajoo.. Att minister petar mycket i Gumball de vet jag. Och ja måste missförståt dig angående "känslan i gumball"... Och jovisst.. Som sagt.. De förekommer att vissa gasar på över 200 på 70 väger.. Men de är så jävla lite nu till skillnad från de som var förr.. Mycket mindre "racing" och mer "just for fun" nu för tiden..

Hör av er till Minister ang. Gumball frågor.

Hur som. Dom kommer förmodligen ta Öresunds bron, då den redan har ett ryckte som en fett underbar väg att glida på. Jeremy Clarksson har själv sagt att de va ett av de fetaste han gjort... Att korsa Öresund...
Så de blir nog Öresunds bron. Ja kommer vänta på första rast-platsen efter Öresunds bron o hänga på.

Vilken bil kör du med om du hakar på? wink

Ingen fara. Jag vill inte vara otrevlig, utan berättar bara vad jag fått reda på. Jag tvivlar inte på att det har blivit lugnare de sista åren smile

Många brukar fråga om det är några svenskar som har deltagit i rallyt. Jag vet inte hur det har varit de sista åren, men jag känner i alla fall till några.

Innan starten av Gumball 3000 år 2005 blev jag förvånad när jag såg en svenskreggad bil bland de deltagande. Jag pratade lite med ägaren som visade sig vara Emile Stjernlöf. Han skulle för första gången vara med i rallyt i sin Porsche 996 Turbo, tillsammans med Erik Rosensvärd (Rose & Born). Senare läste jag i någon artikel att de endast var 21 år gamla när detta ägde rum.

Året därpå missade jag starten, men Emile och Erik deltog även då, i en Ferrari F430. Samma år var även en svensk Lamborghini Murciélago (registreringsnummer 8888888) med i rallyt, denna rattades av två herrar vid namn Joakim Nilsson och Lars Andersson.

2007 var jag återigen på plats, då såg jag en svenskreggad Lamborghini Gallardo Spyder (registreringsnummer TIGER) med startnummer 90. Vilka förarna var då vet jag dock inte. Jag såg aldrig ekipaget innan det viftades med startflaggan.

En lite festlig fotnot är att grundaren, Maximillion Cooper, lyckades låsa in bilnycklarna i sin Jaguar XJ220, strax innan bilarna skulle lastas ombord på Antonov-planen i Frankfurt. Det slutade med att de fick bryta sig in i bilen tongue

Tror jag såg den där lambon med 90 numret  för inte så länge sen i trollhättan när det va street race är den svart?

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Sök