2954
Sök

Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

689 Inlägg
2 maj 2010
zedthepunk skrev:
Minister skrev:
doch skrev:
ajoo.. Att minister petar mycket i Gumball de vet jag. Och ja måste missförståt dig angående "känslan i gumball"... Och jovisst.. Som sagt.. De förekommer att vissa gasar på över 200 på 70 väger.. Men de är så jävla lite nu till skillnad från de som var förr.. Mycket mindre "racing" och mer "just for fun" nu för tiden..

Hör av er till Minister ang. Gumball frågor.

Hur som. Dom kommer förmodligen ta Öresunds bron, då den redan har ett ryckte som en fett underbar väg att glida på. Jeremy Clarksson har själv sagt att de va ett av de fetaste han gjort... Att korsa Öresund...
Så de blir nog Öresunds bron. Ja kommer vänta på första rast-platsen efter Öresunds bron o hänga på.

Vilken bil kör du med om du hakar på? wink

Ingen fara. Jag vill inte vara otrevlig, utan berättar bara vad jag fått reda på. Jag tvivlar inte på att det har blivit lugnare de sista åren smile

Många brukar fråga om det är några svenskar som har deltagit i rallyt. Jag vet inte hur det har varit de sista åren, men jag känner i alla fall till några.

Innan starten av Gumball 3000 år 2005 blev jag förvånad när jag såg en svenskreggad bil bland de deltagande. Jag pratade lite med ägaren som visade sig vara Emile Stjernlöf. Han skulle för första gången vara med i rallyt i sin Porsche 996 Turbo, tillsammans med Erik Rosensvärd (Rose & Born). Senare läste jag i någon artikel att de endast var 21 år gamla när detta ägde rum.

Året därpå missade jag starten, men Emile och Erik deltog även då, i en Ferrari F430. Samma år var även en svensk Lamborghini Murciélago (registreringsnummer 8888888) med i rallyt, denna rattades av två herrar vid namn Joakim Nilsson och Lars Andersson.

2007 var jag återigen på plats, då såg jag en svenskreggad Lamborghini Gallardo Spyder (registreringsnummer TIGER) med startnummer 90. Vilka förarna var då vet jag dock inte. Jag såg aldrig ekipaget innan det viftades med startflaggan.

En lite festlig fotnot är att grundaren, Maximillion Cooper, lyckades låsa in bilnycklarna i sin Jaguar XJ220, strax innan bilarna skulle lastas ombord på Antonov-planen i Frankfurt. Det slutade med att de fick bryta sig in i bilen tongue

Tror jag såg den där lambon med 90 numret  för inte så länge sen i trollhättan när det va street race är den svart?

Troligtvis så såg du denna http://www.garaget.org/?car=190529

835 Inlägg
2 maj 2010
Oj, @mrgumball3000 på twitter ska det vara smile

238 Inlägg
2 maj 2010
Nytt från Gumball!

Deltagarna är alltså fast på Danmark nånstans ute på landet där dom väntar på bilarna! Dom vet icke om dom får vänta i en halvtimme eller 3 timmar. Allt dom vet är att bilarna förmodligen är fortfarande fast i Tyskland!

Andrew, Mikael och Rasmus har nu anlänt till Köpenhamn! smile
De lönade sig visst att skita i bussen och köra en annan bil istället wink
Frågan är bara hur de gick för killen från Ungern med sin Ferrari F430 16M? (Scuderia Roadster)

Editerat:
Till synes har jag fått reda på att de faktiskt är drygt 15-20 bilar som körde genom Tyskland istället för att ta bussen. Av vad jag vet så blev alla stoppade av tysk polis. sad

Bild från då bilarna lastades på trailer!

http://img339.imageshack.us/img339/541/gumballamsterdam.png
Bild @ http://twitpic.com/1kdby8
Senast redigerat av Dannii (2 maj 2010)

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

238 Inlägg
2 maj 2010
Epitaph skrev:
Följ @mrgumball på twitter istället smile bilarna står på latsbilar just nu va?

Bilarna är någonstans i Tyskland. Deltagarna väntar ivrigt någonstans i utkanten av Danmark och dom vet inte om bilarna är 30min eller 300min ifrån dom.

Sådan information får du inte från mrgumball3000 wink

238 Inlägg
2 maj 2010
Till synes är Gumball förarna på flygfältet utanför Flensburg!

Bilarna är fortfarande utom synhåll. Förmodligen kommer bilarna fram till förarna innan klockan 22.

Jävligt tradigt! Hoppas inte detta förändrar morgondagens plan!

420 Inlägg
2 maj 2010
När var det dom skulle anlända till Anderstorp?

5 Inlägg
2 maj 2010
enligt anderstorp så äre mellan 11-15 men gumball säger 12-14 så vet iten vad man ska räkna med

guilty_
2 maj 2010
Var väl på anderstorp mellan 11-15 enligt anderstorps hemsida...

420 Inlägg
2 maj 2010
Ok! Får la vara där i hyffsad tid då. Någon som vet om det kostar inträde eller är det fritt fram?

1 174 Inlägg
2 maj 2010
Hoppas att det löser sig.. Har sett fram emot imon, ända sen jag såg den här tråden för någon timme sen och jag och en polare bestämde oss för att hänga med till anderstorp.. wink

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 174 Inlägg
2 maj 2010
Jimmylainen skrev:
Ok! Får la vara där i hyffsad tid då. Någon som vet om det kostar inträde eller är det fritt fram?

Ska tydligen vara gratis..

"If you're in control, you're not going fast enough"

13 Inlägg
2 maj 2010
Jimmylainen skrev:

Det är gratis inträde. Det är vad jag har hört hela tiden, men kan inte bekräfta det.. Jag ska stå vid hbg och kolla vid 9.30 tiden, sen köra upp till anderstorp..

hellaflush!
1 266 Inlägg
2 maj 2010
kommer stå och fotografera vid motorvägen mellan örkelljunga och 73:an ifall de blir bra väder. smile

238 Inlägg
2 maj 2010
Okej! Så nu kommer vi med större update igen!

Bilarna lastades tidigt idag på 15 trailers i Amsterdam! Dom deltagarna vars deras bilar lämnades till lastbilarna, åkte buss till Danmark då Gumball eventet är helt och hållet bannat från Tyskland.

Ett få tal Gumball deltagare har nu fått tillbaka sina bilar då 4 lastbilar klarat sig igenom Tyskland till Danmark. Dock saknar fortfarande 11 lastbilar med bilar, här bland Erik & Mackans Porsche Panamera!

Ni lär icke se någon Audi R8 PPI Razor GTR då den blev stoppad av polis och vad jag har förstått, konfiskerad.
Föraren löste problemet med en Lamborghini Gallardo som ersättare! Han är nu i Köpehamn och klarade sig igenom Tyskland utan problem tack vare avsaknaden av klistermärken!

Exakt hur många lastbilar som klarat sig till Danmark och hur många som är kvar till Tyskland vet jag inte. Men vad jag har fått höra så var där 13 lastbilar vid gränsen, precis att ta sig in i Danmark!

Hur de blir imorgon, får vi se! Men deltagarna lär vara jävligt trötta! Förhoppningsvis går allt bra.. Men risken (är minimal) finns att flygen från Stockholm dirigeras till Kastrup istället. Men de tvekar jag stort på! Gumball har haft jävligare situationer och endå klarat sig! This is just to get used to... Gumball lifestyle...

Ska rapportera nytt så fort jag vet mer!

Editerat:
7 Lastbilar med bilar har anlänt! 8 lastbilar kvar! Will they make it?
Senast redigerat av Dannii (2 maj 2010)

245 Inlägg
2 maj 2010
Jimmylainen skrev:

Var snäll och läs alla inlägg, det alla frågar samma fråga om och om igen
Senast redigerat av Turbo_Davve (2 maj 2010)

S.v.r

14 Inlägg
2 maj 2010
När anländer bilarna till Arlanda? Finns det möjlighet att beskåda dem på nära håll?

420 Inlägg
2 maj 2010
Turbo_Davve skrev:
Jimmylainen skrev:

Var snäll och läs alla inlägg, det alla frågar samma fråga om och om igen

Snälla.. Orkar inte läsa 12 sidor bakåt. En svarade på min fråga och självklart ska någon raggare gnälla...

238 Inlägg
2 maj 2010
RickyZone skrev:
När anländer bilarna till Arlanda? Finns det möjlighet att beskåda dem på nära håll?

Dom kommer inte dit.. Dom är rädda för Lata-ickeläsa-igenom-forum sjukan.

33 Inlägg
2 maj 2010
Men vafaaaaan, jävla tyska poliser asså. Måste de alltid förstöra allt?
Hade ju sett fram emot att se Audin. Ahja, får helt enkelt hålla tummarna att alla lastbilar klarar sig igenom Tyskland och att förarna får tillbaka bilarna tills imorn. Kan väl inte vara så svårt att få bilarna över till Danmark från Holland eller?
Tack för updates som vanligt Dannii wink

2 Inlägg
2 maj 2010
Har dom anlänt till Köpenhamn (Tivoli) eller är dom bara framme i Danmark?

Edit: Vi stod och väntade i Köpenhamn i fem timmar, sen gav vi upp.. sad
Senast redigerat av spec (2 maj 2010)

Saab 900SE 2.0T -96. Performance by Nordic.
http://www.garaget.org/show.php?car=1775

Sök