3376
Sök

Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

fotointresserad
2 307 Inlägg
2 maj 2010
Vad är anledningen till att de har bannats från att åka genom Tyskland?

835 Inlägg
2 maj 2010
Varför åker Erik & mackan?! Blire tv av det? smile

33 Inlägg
2 maj 2010
Norde skrev:
Vad är anledningen till att de har bannats från att åka genom Tyskland?

Jag läste det tyska regeringsbeslutet men tycker egentligen inte att det framgick så mycket själ förutom att de anses köra ett illegalt gatrace. Men det är ju inte så svårt att räkna ut  egentligen iom att det är fri hastighet i Tyskland och alla vet om att många skulle köra i hastigheter upp mot 300km/h och snabbare, vilket självklart innebär en säkerhetsrisk som Tyskland helst vill undvika.
Sen kan man ju fråga sig varför de inte har någon hastighetsbegränsning om de ändå inte vill att man ska köra 300km/h men så långt har man inte tagit diskussionen än.

Epitaph skrev:
Varför åker Erik & mackan?! Blire tv av det? smile

Ja TV6... som sagt, läs igenom tråden från sidan 8 så är ni up to date.
Senast redigerat av Ludas (2 maj 2010)

1 174 Inlägg
2 maj 2010
Ludas skrev:
Men det är ju inte så svårt att räkna ut  egentligen iom att det är fri hastighet i Tyskland och alla vet om att många skulle köra i hastigheter upp mot 300km/h och snabbare, vilket självklart innebär en säkerhetsrisk som Tyskland helst vill undvika.
Sen kan man ju fråga sig varför de inte har någon hastighetsbegränsning om de ändå inte vill att man ska köra 300km/h men så långt har man inte tagit diskussionen än.

Det är inte "fri" hastighet i Tyskland hela tiden.. Det är bara på vissa vägar och vissa tider på dygnet/dag..

"If you're in control, you're not going fast enough"

33 Inlägg
2 maj 2010
-Blomman- skrev:
Ludas skrev:
Men det är ju inte så svårt att räkna ut  egentligen iom att det är fri hastighet i Tyskland och alla vet om att många skulle köra i hastigheter upp mot 300km/h och snabbare, vilket självklart innebär en säkerhetsrisk som Tyskland helst vill undvika.

Det är inte "fri" hastighet i Tyskland hela tiden.. Det är bara på vissa vägar och vissa tider på dygnet/dag..

Jag vet, jag har bott i Tyskland i 10 år. När exakt sa jag att det var fri hastighet hela tiden?

238 Inlägg
2 maj 2010
Erik och Mackan har fått tillbaka sin bil. Drygt 30 Gumballers förväntas ha startat och är påväg mot Köpenhamn!

Team GoTEK7 är numera i Malmö.. Exakt position är Tegelgårdsgatan.. Östra sidan av gatan.

Exakt antal pers som är kvar vid tyska gränsen / lämnat tyska gränsen, på väg mot Köpenhamn är okänd för mig. Inte ens Gumball deltagarna vet exakt! Ett 30tal bilar är i alla fall på väg mot Köpenhamn nu!
Detta inkluderar INTE bilarna som redan är i Köpenhamn.

Tony Hawk åker med Eve (sångerskan). Vad som händer med Tony Hawks röda Dodge Ram SRT-10 är okänt. Förmodligen väntar Mike eller någon på den och kör den till Köpenhamn!

Hur som helst så har detta varit en jävligt rörig natt, och skit många bilar saknas fortfarande!
Hoppas inte detta påverkar morgon dagen allt för mycket!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

7 Inlägg
3 maj 2010
Inget nytt om rutten som dom kommer köra i sverige?

Team Re-Loud
2st B2-Audio AC10"
1st B2-Audio Monoblock
Bil: Fiat Panda

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
3 maj 2010
Bästa garaget tråden just nu big_smile och sitter och kollar av tracken hela tiden utifall den rör sig smile är det bara Gotek7 team  som står inne malmö som man kan följa?

Hoppas det löser sig för dom övriga deltagarna också ..

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

Team RmR
393 Inlägg
3 maj 2010
riktigt laddad inför morgon dagen smile tack dannii för den goa updateringen

308 Inlägg
3 maj 2010
jag hasar mej ner till anderstorp från jönköping lagom till 11 iaf. Är det nån som vill åka med så hojta till smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2010
_JLarsson skrev:
Bästa garaget tråden just nu big_smile och sitter och kollar av tracken hela tiden utifall den rör sig smile är det bara Gotek7 team  som står inne malmö som man kan följa?

Tracken?

har läst alla sidor men.. kan man se ungefär vart bilarna är någonstans eller fattar jag bara fel nu? tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2010
Idè? ta nå bra kort på dom första bilarna som anländer till sverige och skicka in dom till wighsnews? kanske kul för alla andra att se vilken tid precis dom kom till sverige? kanske en bra idè

Skicka till

Tipstelefon: 011-343322
Msn: Wighsnews
Tipsmail: tips@wighsnews
SMS-tips & MMS-bilder: 070-2284990

Zzzz
937 Inlägg
3 maj 2010
Dark_Angel skrev:
_JLarsson skrev:

Tracken?

har läst alla sidor men.. kan man se ungefär vart bilarna är någonstans eller fattar jag bara fel nu? tongue

http://mytrackingpanel.com/gotek7/defau … gotek7team

238 Inlägg
3 maj 2010
Skit många har hunnit till Köpenhamn nu. Har icke bekräftat exakt hur många, men de verkar nästan som alla.

Gick och la mig vid 12 inatt, så... Har inte hört något nytt förutom att bland annat Erik & Mackan och Team Parvo har klarat sig till Köpenhamn..

Team Parvo Twittrar även "Copenhagen to Stockholm in 5 hours baby!" för 3 timmar sen, bara minuter efter att dom anlänt till Köpenhamn!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

821 Inlägg
3 maj 2010
Ludas skrev:
sengstr skrev:
blir nog att ställa sig vid sista bron innan arlanda stad för min del smile Där är det lätt att åka till arlanda samt åka på motorvägen om man känner för det smile Det står skyltat Checkpoint cargo. kan inte missa det smile

Jag tänkte faktiskt också på den bron. Känns som ett bra ställe att fotta och filma från. Får bli från någon gång mellan 4.30-5 och framåt.
Visade sig att F40 och F50 som stod i garaget i London inte är med i racet sad trist, har aldrig sett en F50 på gatan men hoppades kunna stryka den. Jag får väl nöja mig med att stryka Veyron, LP670 SV, SLR Stirling Moss och 458 Italia istället wink

då syns vi där då kanske..

33 Inlägg
3 maj 2010
sengstr skrev:
Ludas skrev:
sengstr skrev:
blir nog att ställa sig vid sista bron innan arlanda stad för min del smile Där är det lätt att åka till arlanda samt åka på motorvägen om man känner för det smile Det står skyltat Checkpoint cargo. kan inte missa det smile

Jag tänkte faktiskt också på den bron. Känns som ett bra ställe att fotta och filma från. Får bli från någon gång mellan 4.30-5 och framåt.
Visade sig att F40 och F50 som stod i garaget i London inte är med i racet sad trist, har aldrig sett en F50 på gatan men hoppades kunna stryka den. Jag får väl nöja mig med att stryka Veyron, LP670 SV, SLR Stirling Moss och 458 Italia istället wink

då syns vi där då kanske..

Det lär vi göra.
Förresten så har alla kommit till Köpenhamn. Jon Olsson har uppdaterat sin blogg med ett nytt inlägg från Danmarks huvudstad precis efter att de anlände. Tydligen fick alla deltagare vänta på ett flygfält i 8 timmar på sina bilar och Marcus (koppar röd 599) var den sista av alla att få sin bil tillbaka. Han och Jon körde sedan tillsammans och nu runt 9 snåret är det nog dags för de att vakna upp igen och köra vidare.
Gumball verkar faktiskt vara ganska krävande av deltagarna måste jag säga smile

http://www.jon-olsson.com/?cat=4

821 Inlägg
3 maj 2010
För er som nu undrar i sthlms området vart Checkpoint cargo ligger så titta på denna karta.
Har även märkt ut den bro där jag och några vänner kommer att stå om fler vill komma och titta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/49553/920037_d29ks0.jpg

Tänkte vi förövrigt på samma bro ludas?
Senast redigerat av sengstr (3 maj 2010)

33 Inlägg
3 maj 2010
Ok grymt Sengstr,
Jag hade egentligen mer tänkt på bron EFTER avfarten mot Arlanda, dvs där man svänger av Arlandavägen upp mot rondellen (du har markerat med svart pil) och sedan vänster mot Cargo. Där kommer de ju köra runt i rondellen så då kan man filma lite längre och uppleva bilarna på närmare avstånd. Ser inte ut som att det kan finnas någon annan väg till Cargo som de tar så det borde väl vara ett säkert ställe att stå på eller?
Jag kommer köra en svart VW Touareg fyi.

821 Inlägg
3 maj 2010
så sant.. Det kanske är smartaste stället att stå på där. Vi får se när vi kommer dit helt enkelt vilken bro vi väljer. Men det är ingen dum plats att stå på faktiskt.. Dock den bron jag tänker på får man se dom lite mer i fart om du förstår vad jag menar smile Höra lite mer kanske. smile
det finns ingen annan väg till cargo. Så det är den enda vägen dom kan åka om de inte åker igenom märsta eller kommer uppifrån uppsala så är det enda vägen smile

får se om jag kommer i tjejens lilla bil eller om det blir lexus eller vad det nu blir för bil det visar sig helt enkelt

OCH för er som inte tittar på tracking..
DE HAR börjat RÖRA på sig!

http://mytrackingpanel.com/gotek7/defau … gotek7team

just nu 10:41 ligger de i 150 km/h
Senast redigerat av sengstr (3 maj 2010)

Sök