Vad tror ni, en Starlet S 12V 1,3 -86 ... går det få ut 100-110hk utan jätte stora modifigeringar med 75hk orginal? Vad bör jag gör? Verkar inte finns mycket info eller trim och styling på nätet till denna modell precis. Någon som vet vad det sitter för förgasare i den? Tacksam för svar!
4st mc förgasare från en 900cc ? Jag tror det är mer en 36mm eftersom många nya 600cc har det. Eller är det för litet ? Vet någon var man kan fixa kam till min? Sänkningsfjädrar?
jag tycker personligen inte det är någon idé att trimma en sådan symaskin tyvärr , sälj den man får "bra" betalt för en starlet i dagens läge, och köp dig en colt Gti (grymt roliga) eller en tysk
är väl ingen större ide att sugtrimma en sån motor, kostar mkt mer än de smakar.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
kan slänga upp några bilder på min och en polares starlet 1,3 som vi fick tag på häromdagen =P 1,3L med 165hk på hjulen ungefär =P dock turbokonverterad =/ men ah =P går på etanol med^^
4st mc förgasare från en 900cc ? Jag tror det är mer en 36mm eftersom många nya 600cc har det. Eller är det för litet ? Vet någon var man kan fixa kam till min? Sänkningsfjädrar?