Jag har då varit uppe och grejat lite.
Röken ligger tät bilen är faktiskt igång nu...
På denna bilden sitter baksätet kvar.
Bilen varit igång ca en halvminut.
Svarta avgaser.
Ja så då var det ju kontaterat att motorn varken lät bra eller gick rent, så bara riva o kolla kammarna.
Ni som har denna motorn bör skaffa ett verktyg som håller kammarna på plats om det ska bytas rem eller liknande, för att få markeringarna helt i linje är inte det lättaste själv.
Kammarna ligger och är på väg att rulla över en nock och just där ska den vara, vi var 3 man som hjälptes åt och alla hatade min motor efter detta.
Insugskammen låg rätt.
Avgas står fel en kugg, det har den gjort länge för jag vet när jag justerade och greja med det här sist.Ett år sen minst.
Jag tycker den passar skitbra där göra hål i huven bara. ironi.
Har redan börjat göra rent kompressorhuset för slipning och tillslut polering, måste ju bli bättre än hur den ser ut nu.
På den platta ytan runt impellern eller vad det heter så var det fult med gammal svart geggig olja, ska det vara det eller finns det nån packning eller tätring som behöver bytas innan jag kan använda???????
Och då var baksätet ur pga av en incident vi talar tyst om ( kabelbrand) crap!
Ja vad gör man då när man totalt tröttnat på alla elfel som hindrar min motor från att gå på alla cylindrar? Svaret är byter hjärnan på han. Självklart ska det gamla skitet ut och nytt frächt in.
Jag har länge haft ett megasquirt 1 V.3 med extra koden som gör att jag kan köra både bränsle och tändning, det har legat på hyllan och nu får jag ta tag i det.
Jag behöver handla en del grejer till innan jag kan börja koppla in enligt Peter här på garaget, han har precis tryckt in sitt Ms i sin Golf mk1 och vet vad som behövs.
Ser ju göörenkelt ut eller.
Peter hoppas du har all inkoppling färskt i minnet.
Tommy.Out