Söndag då ja vad säger man det gick ju framåt med inkopplingen men fick inte gjort så mycket som jag ville som vanligt.
Har man sedan 3,5 mil till garaget så är det ju inte direkt att man åker och köper det man glömt ta med sig och åker tillbaka igen.
Har börjat koppla in kablarna som går mellan reläkortet och som jag i andra ändan ska koppla diverse kontakter såsom spridare, lufttemp,vattentemp vr givare och lambdasond mm.
Vad saknade jag då?? jo egna kablar som ska gå från den skruvplinten med 4 st platser som syns på reläkortet till spridarna de är strömkablar.
Jag tänkte lite galet för först tog jag kablarna till injektorbank 2 ( 2st) och började pilla in dom i kabelstrumpa men vänta lite hur ska det gå till. Tänkte igen och kom på att varje spridare ska ju ha ström och signal från styrsystemet döööööh hur korkad kan man bli egentligen. Så till nästa gång jag är i garaget ska jag koppla strömkablarna från reläkortet och dra en strömkabel med varje spridarpulskabel i kabelstrumpa och montera kontakterna till dom.
Det här var den enda vettiga platsen jag hittade för att placera lådan med reläkortet för jag vill ha det lätt åtkomligt och nära alla spridare mm.
Det blir nog så att alla kablar fästs på torpedväggen och tar sen och drar kablarna till spridarna längs med fuelrailen och de andra nån bra väg jag har inte kollat på det än, vissa kablar får nog förlängas också.
Sen ska jag få plats med wastefirespolen från edissystemet med. Så måste man verkligen ha abs system för besiktningen??? Hade fått så mycket plats om jag fått ta bort hela den klumpen.
Här ligger ms boxen och myser till höger går kabeln till reläkortet och till vänster går kablarna till tändspolen och där sitter även seriekontakten till pc.
Så till nästa gång ska jag skaffa:
Strömkabel för spridarna.
Adapter för vattentempgivaren som ska sitta på nedre kylarslangen.
Svetsmutter för lufttempgivaren.
En riktig krimptång för kontakterna.
krympslang.
Nästa helg blir det följande arbete i garaget.
Fixakablaget färdigt med allt Spridarkontakter kontakt till TPS , lufttemp, vattentemp mm.
Tommy Out.