Nu kommer den riktiga uppdateringen då jag fått tag i en fungerande dator igen.
Jag tar det från början så allt kommer i rätt ordning med bilderna.
Tog ju som sagt bort klisterlappen och mattade ner med 800 papper.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-fb9d1b2361a359534d8abd9325096f7a.jpg]()
Här hänger brandsläckarn i mitt lackträd, blå och fin. Märkte att jag inte hade klarlack i garaget så det får bli ett par lager vid senare tillfälle.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-c8f39796f95a3ac153057161ff61fe14.jpg]()
Har gjort rent mina dörrsidor med thinner, syns kanske vilken som är ren av de två... eller ja renare iaf för smutsen har blivit ett med vinylen efter alla år de legat och samlat damm.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-347e046325c35b90ce8a9de55ac454b9.jpg]()
Så nu är båda rena typ. Det går ju att klä om dom sen om jag får för mig att bygga mer ljud i dörrarna

![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-22ce428e8039c5ae67d404d5291cff33.jpg]()
Det var så fint väder i lördags morse så jag steg upp kl 6 tog en stooor kopp kaffe med mig till garaget, starta lite musik och började lacka massa smådelar som legat länge och väntat på att bli svarta.
Lackträdet får jobba hårt nu.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-94317ad586ee946777690f53fb7654d6.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-89afa5472f932fe217aa0f994759bc6a.jpg]()
Dessa lister sitter precis bredvid dörrrutorna på karossen, det kan även bli kolfiberfilm på dem har inte bestämt mig än men lutar nog åt det hållet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-76aa0147674be281c51127e7234dae11.jpg]()
Dörrsidan på.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-5d3796afde8fa36d091a8ff3627adb0f.jpg]()
Även konsollen för elhiss på och det funkade fint upp/ner. Smöjade upp allt som har med elhissmekanismen att göra och även dörrlåsens alla delar fick en omgång.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-90ec7bfbe6a878ce651f534b69e57267.jpg]()
Batteriets slutliga plats blev här mitt över bakaxeln, jag ville ju ha det nere i högra hörnet men det gick inte att skruva fast fästbandet till batterilådan i plåten i bagagegolvet för rakt under där sitter tanken. Men jag är nöjd över placeringen nu.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b30f039bbca2a9355d4f0a5953aa0e1c.jpg]()
Blå och repig blev istället nylackad svart.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-22454e1054e63d588297badcaa7dc608.jpg]()
Snyggare än innan.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-f8c8a9b7b0e9d1f0871dc31a689396b1.jpg]()
Klassisk bild, men jag håller på att koppla in tutan till knappen i ratten.... fick det inte att funka så kopplade den till min lilla röda knapp som jag haft den på tidigare och det funkade fint.
Ska dock inte ge upp med rattknappen men bilen ska igenom besiktning först och då får det bli såhär just nu.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b0e7974f15db08852da6a30eaa66661f.jpg]()
Hittade en bra plats för den i motorrummet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-a6d3dfc5b7e0a913e05c166d56730d3b.jpg]()
Har även dragit kabel för vattentemp in i kupèn till mätarn jag har har. Men nåt stämmer inte för sprutets vattentemp visade ca 20 grader med motorn kall och vattentempen jag nyss kopplade in visar 40 grader???
Jag ska nog byta den som suttit där från 1989 till en ny, det är nog dags för det nu.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-5d378e33f23cd15ac1c2276b38260606.jpg]()
Då var det dags för ny programvara, och det gick smidigt att läsa in.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-587c1063f8972e8612456e925fbcddce.jpg]()
Det här är min toothlogger, och räknar man från den höga stapeln som ska vara missing tooth så bör det vara 35 lägre staplar innan nästa höga MEN där är ju 40 st???? Så jag får bygga om mitt triggerhjul helt klart.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-830accb5ad71d98a5f35f2d742445a80.jpg]()
Syns även här att det wobblar för mycket för att kunna läsa alla tänder bra.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-6e34d579c9a8be8e9837d99ceef31ee0.jpg]()
Tog lite random bilder när jag precis tvättat bilen efter ett år nästan.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-035d1571de185a2cf4863df8289a3f19.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-c312cb78e9785774adffc94525b5a848.jpg]()
Dålig mörk bild.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-97a1122d1368c4b764eb6b14c12e81c3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-d249bd6b6870e6d53508585c6a49ff0c.jpg]()
Nu sitter avgaset fel igen, eller bakkofångaren som inte är centrerad....
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-a93741354c0ea194c22466fa7414514d.jpg]()
Så hur gick det nu då med startförsöken ????
Jo det var ju som vanligt poff poff i med en massa startgas. Vi kollade tändningen och den stod 180 grader fel så jag tog och skiftade tändkabelparen på spolen och då jävlar startade han, fast gick oroligt på tomgång runt 800 rpm i ca 10 sek sen dog han igen. Av vad jag hört så räcker denna lilla ändring i motortemp mm som blev i och med att den startade, att den kan vägra om man försöker starta direkt igen.
Finns ju en inställning i sprutet ase ( afterstart enrichment ) där sprutet skickar på mera soppa eftersom motorn blir varmare. Sen har vi ju req fuel med som man kan ändra.
Jag är ändå gött nöjd med att den startade trots allt.
Ska tanka i mer bensin och sen försöka mer i veckan.
Så ska en uppdatering se ut
