3879
Sök

Byte till Sportratt..

RoNtO
15 april 2006
Trådstartare
#1
Hej!

Grabbar det här e skit skämmigt,
men undrar om nån har nån guide eller nått till att byta ratten på en honda crx -89 till en sportratt.

Jag är riktig b på att styla bilen så jag tänkte med att börja med ratten.

Jag har köpt rattnav till bilen iallafall.

Hur ska jag göra nu då??..

Vill ju ratta bilen med sportratten..

Tacksam för alla svar..

mvh Ronto

RoNtO
15 april 2006
Trådstartare
#2
så pinsamt var d asså..

#2573
1 489 Inlägg
16 april 2006
#3
Skruva bort den andra ratten ? Det förstår du väl big_smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

433 Inlägg
16 april 2006
#4
Svårt..hehe..bara att rycka bort "gummit" som sitter i mitten av ratten så ser du bara en mutter du skruvar bort å vips så har du en lös ratt som du kan ta bort! Det där gör man i blindo! Enkel match för en Vanheden!

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
16 april 2006
#5
Börja med att ställa nuvarande ratt rakt. ta bort centrum och lossa skruven lite, dra i ratten tills den lossnar kontrolera så att ratten står rakt igen, ta bort skruven och ratten. Montera dit rattnavet kolla så att det kommer rakt, på med ratten och spänn nu till centrumskruven.

Smoke Tires Not Drugs.

RoNtO
16 april 2006
Trådstartare
#6
haha vad enkelt det var..
Tack så mycket grabbar..

Så glad jag är över att der var så enkelt..
tack så mycket igen..

Ha d..

mvh
Senast redigerat av RoNtO (16 april 2006)

Driver
2 111 Inlägg
16 april 2006
#7
Ingen fråga är för pinsam. Lovar du kommer svara på någon annans fråga här nångång du med. Frågor är till för att ställas och besvaras med så lite sarkasm som möjligt.

Hoppas det löser sig med ratten. Tänk på att den kan sitta rätt rejält även utan centrummuttern. Passa ansiktet när du försöker få loss den o bryt inte onödigt mycket å alla väderstreck. Ett tips är att när du fått dit den nya ratten, åka ut en sväng runt kvarteret utan att ha dragit åt muttern för kung o fosterland. då blir det enklare att flytta ett "snäpp" om det visar sig att det inte blev riktigt som de skulle wink. Lätt hänt.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
16 april 2006
#8
Janken skrev:
Ingen fråga är för pinsam. Lovar du kommer svara på någon annans fråga här nångång du med. Frågor är till för att ställas och besvaras med så lite sarkasm som möjligt.

Hoppas det löser sig med ratten. Tänk på att den kan sitta rätt rejält även utan centrummuttern. Passa ansiktet när du försöker få loss den o bryt inte onödigt mycket å alla väderstreck. Ett tips är att när du fått dit den nya ratten, åka ut en sväng runt kvarteret utan att ha dragit åt muttern för kung o fosterland. då blir det enklare att flytta ett "snäpp" om det visar sig att det inte blev riktigt som de skulle wink. Lätt hänt.

MVH Janken

edit: Såg nu att du bytt ratten, härligt att det gick bra. Ska ta för vana att inte skumma igenom sådär fort wink. Grattis till lyckat byte.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

RoNtO
16 april 2006
Trådstartare
#9
Tack;) Lovar att jag hjälper till om d är något jag kan hjälpa till med..

Mvh Ronto
Senast redigerat av RoNtO (16 april 2006)

48 Inlägg
1 augusti 2011
#10
ett bra tips när man ska släppa muttern ta loss den helt och sen skruva in muttern igen till nylocken och ta tag i ratten och tryck ifrån med benen så stoppar muttern ratten från att fara in i ansiktet..



Sök