3264
Sök

m

55 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
m
Senast redigerat av Quattro_ (6 januari 2013)

87 Inlägg
4 juni 2009
Dom har blåljus, och kan göra utryckningskörning.
Det är det som är innebörden med utryckningsfordon.

660 Inlägg
4 juni 2009
Såg något riktigt läskigt här i Sandviken förra helgen när jag blev stoppad, då rulla en SAAB 9-5 upp med två civilpoliser och fråga sina kollegor om dom behövde hjälp... Det var väll inte så läskigt då det är vanligt med civilbilar men det som var läskigt det var att bilen såg ut som en helt vanlig 9-5:a, alltså inge toning eller nått! Helt clean bil. trodde ett kännetäcken var toning men tydligen inte!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

132 Inlägg
4 juni 2009
Det är en polisbil med poliser i, vad tror du dom får göra?

2 230 Inlägg
4 juni 2009
patz0r skrev:
Det är en polisbil med poliser i, vad tror du dom får göra?

nä men en bil med poliser i smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

428 Inlägg
4 juni 2009
Quattro_ skrev:
Soderqvist skrev:
Såg något riktigt läskigt här i Sandviken förra helgen när jag blev stoppad, då rulla en SAAB 9-5 upp med två civilpoliser och fråga sina kollegor om dom behövde hjälp... Det var väll inte så läskigt då det är vanligt med civilbilar men det som var läskigt det var att bilen såg ut som en helt vanlig 9-5:a, alltså inge toning eller nått! Helt clean bil. trodde ett kännetäcken var toning men tydligen inte!

//Soderqvist

Dem som är reggade som ej utryck går inte att känna igen, finns inget kännetecken som tonade rutor, extra ljus, något i backspegeln osv. Såg en som det satt en sån här fjantig blomma på.
Men vad får en sån bil göra egentligen?

Dom är ju poliser, och aggerar som vilka andra poliser som helst oberoende på vilken bil dom sitter i. Dock endast så länge dom då är i tjänst såklart.
Angående deras bilar så har dom hur mycket skit som helst nu för tiden. Bor själv utanför Helsingborg och i den staden fullkomligt kryllar det av poliser i år. speciellt civilare. Och är är det inte alltid en vanlig saab eller volvo med massa antenner och skit på. Har även sätt att dom kör runt i vanliga skåpbilar och andra fordon som ser ut att tillhöra byggfirmor eller nått. Så ta det lugnt med den tunga högerfoten i sommar wink

406 Inlägg
4 juni 2009
Quattro_ skrev:
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

Dem som är reggade som ej utryck går inte att känna igen, finns inget kännetecken som tonade rutor, extra ljus, något i backspegeln osv. Såg en som det satt en sån här fjantig blomma på.
Men vad får en sån bil göra egentligen?

Sådana bilar används i spaning på vapenhandlare/knarklagning. Då en vapenhandlare mm kollar efter cevilbilar och då kan dom ej se att den bilen är en cevilbil. Och den är reggad som vanlig bil pga att den som begår brott ej ska kunna få reda på att han/hon blir iaktagen av polisen. Dessa bilar används även även vid mindre brott. Dom reggade cevilbilar med toning används till mindre grovabrott. Då det oftst gäller okuniga brotsmän som ej ser skilnad på en cevilbil och en vanlig bil:P

Hoppas detta hjälper.

MvH Glenn Wiberg

406 Inlägg
4 juni 2009
Quattro_ skrev:
Så en polis som är i tjänst får köra vilken bil han vill och stoppa folk som kör för fort i trafiken?

Ja så länge bilen används inom något polisärende dom får ju ej stoppa folk i sin egna bil. Ibland kan du bli stoppad av en cevilpolis som åker i en vanlig hyrbil men då har dom även varit på spaning. Men stoppar en civilpolis dig och ber dig plåsa då ska du begära att få se ett plås intyg:P Blev stoppad för blåsning men då frågade jag effter ett och polisen hade inget så jag fick åka:D

MvH Glenn Wiberg

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 juni 2009
Här uppe brukar poliserna hyra bilar.. smile Så dom åker i allt möjligt här... en polare blev stoppad av en Hertz hyrbil. S40 1.8 F

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök