Najs! Man blir nästan lite sugen på att ställa av bilen och montera ned lite motordelar och lacka om själv när man ser detta! keep up the good work så att säga
Najs! Man blir nästan lite sugen på att ställa av bilen och montera ned lite motordelar och lacka om själv när man ser detta! keep up the good work så att säga
Ja det är en givande känsla Sen blir man ju så stolt när man är klar oxå
roligt projekt .. har en lika dan som jag håller på med nu Ska lacka om min ja å i ice vit.snart klar med slipningen . sen fixa till i motorutrymmet blev riktigt sugen när man såg detta.Sen diverse styling Detta kommer att följas
roligt projekt .. har en lika dan som jag håller på med nu Ska lacka om min ja å i ice vit.snart klar med slipningen . sen fixa till i motorutrymmet blev riktigt sugen när man såg detta.Sen diverse styling Detta kommer att följas
"Ice White" - Vad har den för färgkod? Och sen när du är klar med slipningen på din bil så kan du komma hit och slipa min Gillade ditt ljudbygge. Ser proffsigt gjort ut. Och välkommen till tråden. Hoppas du stannar så man får höra fler synpunkter Sånt e alltid kul. Och lycka till med ditt eget projekt!
Rätta mej om jag har fel. Men SFRO:s bestämmelser angående "Ändrat fordon", är alltså att vid ett motorbyte, så får kraften inte öka med mer än 20%HK och 10%NM
Och låt oss säga att man leker med siffrorna, 136/170 = 0,8 (=20% ökning i HK) Och sen räknar vi NM 190/220 = 0,86 (=14% ökning) (Räknar jag rätt nu? O_o)
Hur hårda tror ni dom är på det där? Jag menar 4%, det är ju ingenting.......
roligt projekt .. har en lika dan som jag håller på med nu Ska lacka om min ja å i ice vit.snart klar med slipningen . sen fixa till i motorutrymmet blev riktigt sugen när man såg detta.Sen diverse styling Detta kommer att följas
"Ice White" - Vad har den för färgkod? Och sen när du är klar med slipningen på din bil så kan du komma hit och slipa min Gillade ditt ljudbygge. Ser proffsigt gjort ut. Och välkommen till tråden. Hoppas du stannar så man får höra fler synpunkter Sånt e alltid kul. Och lycka till med ditt eget projekt!
vet inte riktigt vad färgkoden är men det är volvos vita färg "den vitaste" har jag för mig:) Man tackar
Rätta mej om jag har fel. Men SFRO:s bestämmelser angående "Ändrat fordon", är alltså att vid ett motorbyte, så får kraften inte öka med mer än 20%HK och 10%NM
Och låt oss säga att man leker med siffrorna, 136/170 = 0,8 (=20% ökning i HK) Och sen räknar vi NM 190/220 = 0,86 (=14% ökning) (Räknar jag rätt nu? O_o)
Hur hårda tror ni dom är på det där? Jag menar 4%, det är ju ingenting.......
Andra förslag för att få i mer krut i kanonen?
(Det här är tänkt till längre framöver..)
Om det är 20v du är ute efter borde det väl gå ändå? Bromsar och allt är väl lika på en sådan? Eftersom bilen finns tillverkad med den motorn i. Eller är jag helt fel ute?
Om det är 20v du är ute efter borde det väl gå ändå? Bromsar och allt är väl lika på en sådan? Eftersom bilen finns tillverkad med den motorn i. Eller är jag helt fel ute?
Jag tror det är samma, det är samma bultcirkel iaf, samma nav alltså. Satt jag tror det inte är ngn större skillnad. Kan ha fel. Det var en snabbidé. inte kollatupp all fakta ännu
Ja då var semester slut! Eller ja, inte igenteligen då man inte börjar skolan igen förens om typ 3 veckor. Men famlijen var till Östersund en sväng och spanade in "Storsjöyran" Det var nice. Dead by April var väll det jag åkte för. Dom var som vanligt asbra Passade även på att övningsköra i 55mil (25 dit och 25 tbx + en massa runt i östersund osv.)
Iaf nu är man hemkommen och har problem och ta tag i igen. Jag tänkte dock framåt och beställde redan innan vår lilla semestern ventilkåpspackning, insugspackning samt nya tätningar/Oringar till spridarna. Så dom kommer på tisdag. Då ska jag även hämta upp en eller två burkar hammarlack. Och imorrn ska jag lacka ventilkåpan tänkte jag. Sen kanske några små-detaljer hamnar ivägen medans man är på gång Sen äre bara att plocka ihop igen. Och jag satsar stenhårt på att bli klar med motorn den här veckan. Så jag kan ringa lackarn och hälsa att han har en ny kund på gång.
Uppdateringar i veckan hoppas jag på. Det kan hända att jag får ont om internet. Men isåfall kommer det en stor en på söndagen!
Hej och välkommen garaget. Denna veckan har jag mkt goda nyheter till de intresserade. Motorn, är, helt och hållet, ihopbyggd igen. OCH den startar (Viktig detalj)
Anyhow, tog så många bilder jag kunde under FÖRSTA DAGEN (observera detta!) För att sedan bi av med kameran under den avslutande Dag 2 (Vilket betyder att bilderna ni kommer se är ifrån Dag 1, dvs att det inte är helt klart ännu, så klaga inte på att jag missat/fuskat/täckt dåligt/ råkat fått färg på ngn annan del osv.)
Har dock en Mobil-video ifrån dag 2 där jag mest pratar persilja**** Men det ger lite bilder på motorn som den ser ut nu. Dock med usel kvalitet, men better then nothing.
Bilder på händelsen!
Först var vi på Skroten och hämtade ett nytt insugsgummi Hittade ett på en helt nyinkommen Audi 80 -94, Lucky me
Hammertime!
Första åtgärd!
Fixade silverfärg oxå
Nylackad
Kom ihåg, fortfarande bara bilder ifrån Dag 1!
Jag hade ju även beställt packningar osv till det jag hade haft löst. Och jag fick dom här, påstås vara till spridarna, men jag kunde fan inte hitta vart :S ngn som vet?
Sånt här lönar sej
Haha, det ser asbra ut IRL
Sen har vi "Helper of the week". Min bättre hälft är en mästare med pensel ^^,
Sen var det slut på Dag 1
Men eftersom ni är en sånn begränsad skara tittare + att jag känner för att bjuda på mej själv lite xtra idag så får ni även filmsnutten ifrån Dag 2. Egenteligen inte mkt att se. Lite halvroligt dock, för jag har inte provstartat bilen själv ännu på detta klipp, så jag fick en påminnelse om att jag behöver byta batteri Men man får höra min sköna stämma, och det är ju alltid nått.
*Ja jag vet, ordet "motor" kommer med fler gånger än vad som behövs **När jag säger fördelare menar jag såklart fördelarLOCK ***Att jag har batteri betyder uppenbarligen att jag har så pass mkt batteri att klockan går...
Men nu har jag fått igång bilen med hjälp av farsgubben min. Spinner som en kissemiss. En kissemiss med Audi ventillyftar Trots att dom byttes vid 16k mil. Iaf, härnäst på listan är det olje-service som gäller. Återkommer under veckan med mer updates.
Hare gött
****Prata persilja (äv. dilla p.) innebär att prata obegripligheter eller strunt. Rent struntprat med andra ord. Uttrycket prata persilja är känt från år 1781, möjligen en förändring av det äldre uttrycket prata persiko. Detta med en hänvisning till persiska som ett obegripligt språk. Att jämföra med uttrycket att något verkar vara rena grekiskan.