tja, har 2 GAS silver 12or i en sluten låda, funderar på att skaffa en portad låda ist (med lufthål), men är inte säker, vet ni om de blir bättre ljud med portad eller ska de va sluten ?
tja, har 2 GAS silver 12or i en sluten låda, funderar på att skaffa en portad låda ist (med lufthål), men är inte säker, vet ni om de blir bättre ljud med portad eller ska de va sluten ?
Vist kan du bygga portad, men den kommer bli ganska så stor. Jag byggde en portad till min 10" och den blev på 42L, inte så stor..men porten är långt som *** för att den ska funka till musik (enligt batterinörd avstämd till 37hz). Man kan ju korta ner röret lite, men det kommer ändå inte få plats i lådan utan att vinkla det, vilket kommer göra lådan mindre innuti. Så räkna med runt 100-130L ink. portar för att den ska funka bra till musik..(vild gissning)
Absolut inte..om man har plats med det. Inte så praktiskt med en stor port mitt i bagaget. Tror inte du ska köpa en färdig låda, troligen så blir det för liten lådvolym och fel avstämning för att den ska funka bra.