3659
Sök

Den nya "Bark Tube'n" från Golf VI GTI till en Golf V GTI, är det nått som funkar månntro?

111 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
De nya GTI'erna är utrustade med någonting som kallas "Bark Tube" (Soundgenerator) vilka skall
generera ett "morrigare" sound vid gaspådrag, men låta mer behagligt vid normal körning.

Min fråga är:

1. Vad är en "Bark Tube"? (känns som nån sorts resonanstub!?) och i avgasvägen var sitter den?
    Kan det vara något såsom HKS Silent HiPower som denna eminenta Lexus här på GORG har:
    http://www.garaget.org/?car=56311&image=891406

3. Går det månne tro att sätta en dylik i en Golf V GTI?

Sådärva... Nu är det bäddat för babbel.. big_smile

Alla svar välkomna

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

1 488 Inlägg
9 juni 2009
Är som en plasttub som de kopplat på efter lmm vid luftfiltret som leds in i kupen på bilen längs med torkarna, därför får man lite finare karaktär på ljudet vid gaspådrag och hör det tydligt i kupén. Det är likadant gjort på golf r32. Går nog att bygga egen variant på det smile

Är inte på avgasdelen utan på insugsdelen samt inte alls samma funktion som lexusen du länkar till.

111 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
itouch skrev:
Är som en plasttub som de kopplat på efter lmm vid luftfiltret som leds in i kupen på bilen längs med torkarna, därför får man lite finare karaktär på ljudet vid gaspådrag och hör det tydligt i kupén. Det är likadant gjort på golf r32. Går nog att bygga egen variant på det smile

Är inte på avgasdelen utan på insugsdelen samt inte alls samma funktion som lexusen du länkar till.

Ahaaaa,.... så det är inte ens utåtgående ljud så att säga!? DAMN! Jaja, ljudet i kupen skiter jag i har stereon på hela tiden ändå..
Hmm, vet du om det finns någonting liknande som på Lexusen till VW?, verkar va en vettig pryl ju. big_smile

1 488 Inlägg
9 juni 2009
Har sett när jag surfat runt men var alldeles för dyrt för att ens kika på. Jag hade aldrig skaffat det smile

111 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Näe... Hade vart kul om det inte var så dyrt, men skall man spendera gör man det ju gärna på nått som tillför mer, antingen prestanda el. utseende!

Jaja, det var en idé iafl! hmm

Sök