Nu är de så att jag har planer o funderingar på om de är lönt att smacka i en turbomotor i min trötte saab. Bilen jag har är en Saab 900 -97 med 2.0 liters motor på 130 hk. Den e mycket fin i skicket o karossen men jag saknar krutet som jag hade i 9-3an innan.
Jag har skruv kunniga polare o så men dom kan inte allt, kanske inte ens mycket:P
Jag undrar vad jag behöver göra för att byta till en turbomotor helt enkelt. Alla råd och förklaringar hjälper, tex är det samma motorfästen, vilka delar behöver man för att de ska funka o hålla, vad säger bilprovningen? Ja allt ni kan komma på som kan vara nyttigt att veta. För just nu vet jag bara att man flyttar en klump o sätter i en annan klump typ
Jag vet inget men ja vill veta allt som behövs veta för de här projektet, kanske till och med någon som gjort det innan:)
Största problemet är bilprovningen. Där är det tvärstopp. Bilar inreggade efter 1/1 -93 är det i princip omöjligt att regga om med annan motor. Om man inte bygger om den övrigt så pass mycket att den räknas som ombyggt/amatörbyggt fordon.
Största problemet är bilprovningen. Där är det tvärstopp. Bilar inreggade efter 1/1 -93 är det i princip omöjligt att regga om med annan motor. Om man inte bygger om den övrigt så pass mycket att den räknas som ombyggt/amatörbyggt fordon.
är de så illa känns som de e bättre att köpa en 9-3 om ett år istället eller nått då trodde inte dom var så känsliga ju
ja precis,de är ju de ochså.bästa är att sälja den och köpa en 900 turbo.men hur är det om han skulle byta till en v6 då?visst finns det ng900 med 6:an?
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!