3650
Sök

Angående balansrem b234f

131 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Undrar om det är går bara att klippa remmen utan att behöva göra nåt annat? och kan man sätta tillbaka den utan att behöva ställa in markeringarna igen?

730 Inlägg
10 juni 2009
Får man fråga varför du vill klippa den?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

131 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
YeahBitch skrev:
Får man fråga varför du vill klippa den?

För att inte få ventilsallad om den går av.. för den kan trasslar sig in i kamremen då sägs det tongue

1 758 Inlägg
10 juni 2009
Bara att klippa!
Förutom lite mindre risk för ventilsallad så får du dessutom en lite rappare motor (bättre gassvar) och några hästar till.
Knappt märkbar skillnad, men ändå! smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
15 augusti 2009
Lånar tråden lite = Har tänkt och ta bort min balansrem i dagarna.. mn vilken är det ? jag är inte så van vid och skruva motor men inte rädd för och testa smile

Har läst lite om det hela nu och undrar om man bara kan klippa/skära av den utan att behöva dela på allt ? För måste man det så lämnar jag iväg den istället smile
Senast redigerat av BudgetDunkaren (15 augusti 2009)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Skaune
15 augusti 2009
av med remkåpan och klipp, men ta rätt! wink jag gjorde de direkt på min, då de e väldigt vanligt att dessa dessutom är felspända, de sitter ofta alldeles för hårt. I vissa fall har vibrationer kommit fram efter man klippt den, men oftast märks ingenting. (balansaxlarna var ett patent från mitsubishi som volvo använde sig av för att behaga dåtida kritiska motorpress i form av en mer vibrationsfri motor.)

Sök