T-RÖD skrev:
andreas_gbg_ skrev:
T-RÖD skrev:
Ser riktigt bra ut det där.
Men klart du kan köra med front bas om du vill. En Rw10 är inga problem i en V40 fram. Får du upp 10 liter funkar det gott o väll. Har själv kört med Rw10.an i fram på min förra 850 och den va betydligt mindre än 10 liter. Och den spelade grymt fint ändå. Men du får kompensera med en jävla massa dämpull. Då funkar det...
Iaf grymt fint bygge. Vore kul o test lyssna när allt är färdigt..
och vart hade du tänkt att den basen ska sitta då? Spela i 10 liter kan du glömma. Det skall tävlas med basen, inte fylla ut ljudet.
Eftersom du ska tävla så bör du ha basen fram. Eftersom det är enda sättet o få timingen mellan basen och framsystemet. Din tidskompensering i din huvudenhet kommer inte till sin rätt om du sätter basen bak.
Det är inga problem med 10 liter för RW10.an Strunta i vad beräkningsprogramet säger. Ja har testat flera olika basar i betydligt mindre lådvolymer än minsta rekomenderat. Och det har fungerat utmärkt. . När basen sitter fram får du minimal tidsskilnad mellan bas och framsystem då uppfattar du basen mer djup och distinkt även i liten låda.
Ursäkta mig om jag stampar ner foten lite argt här nu men Andreas har tävlat med gott resultat med basen bak innan.......så sluta jiddra om frontsubb som att det är ett MÅSTE vid SQ-tävlande....för det ÄR det inte om man lyckas ställa in allt rätt.
Visst det ger en en del fördelar men det har även nackdelar.....orkar inte gå in på exakt vad nu för det har inte med Andreas tråd att göra.
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP