3805
Sök

Finns det små skåpbilar med "vanligt" passagerarsäte?

1 595 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Har för mig att Caddy har funnits som små skåp och " vanligt " passagerarsäte,  alltså ej det bredare tvådelade.
Dock ej säker.

Finns det fler märken och modeller

Tar gärna tips på ovanstående och gärna el.

Vi har tänkt använda bilen som andrabil och rullstolsfraktare och i huvudsak på kortare/lokala turer så räckvidd på 10- 15 skulle faktiskt funka.
Senast redigerat av KenthIJ (för 2 timmar sedan)

781 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
KenthIJ skrev:
Har för mig att Caddy har funnits som små skåp och " vanligt " passagerarsäte,  alltså ej det bredare tvådelade.
Dock ej säker.

Finns det fler märken och modeller

Tar gärna tips på ovanstående och gärna el.

Vi har tänkt använda bilen som andrabil och rullstolsfraktare och i huvudsak på kortare/lokala turer så räckvidd på 10- 15 skulle faktiskt funka.

Det stämmer gällande Caddy, på mitt förra jobb hade vi en 2019(tror jag det var) Caddy skåp med kort hjulbas som hade 2 vanliga säten och en normal mittkonsol. Huruvida dom nya är bra som elbil eller ej vet jag inte, men kan säga att förra karossen(heter ABT e-Caddy) där dom pytsat ihop en typ av DSG-låda med elmotor var inte en bra kombination. Vi hade en sån som firmabil när jag jobbade på Audi och kan säga att den var fruktansvärd. Ibland fick du gasrespons direkt, ibland tvekade den. Rätt som det var motorbromsade den för kung och fosterland och ibland knappt alls. Mitt tips är att hålla sig borta från den!
De nya däremot ska väl vara helt annorlunda som jag förstått det, då de från grunden byggs för eldrift.

Live long, and prosper.

1 595 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#3
MrHyde skrev:
KenthIJ skrev:
Har för mig att Caddy har funnits som små skåp och " vanligt " passagerarsäte,  alltså ej det bredare tvådelade.
Dock ej säker.

Finns det fler märken och modeller

Tar gärna tips på ovanstående och gärna el.

Vi har tänkt använda bilen som andrabil och rullstolsfraktare och i huvudsak på kortare/lokala turer så räckvidd på 10- 15 skulle faktiskt funka.

Det stämmer gällande Caddy, på mitt förra jobb hade vi en 2019(tror jag det var) Caddy skåp med kort hjulbas som hade 2 vanliga säten och en normal mittkonsol. Huruvida dom nya är bra som elbil eller ej vet jag inte, men kan säga att förra karossen(heter ABT e-Caddy) där dom pytsat ihop en typ av DSG-låda med elmotor var inte en bra kombination. Vi hade en sån som firmabil när jag jobbade på Audi och kan säga att den var fruktansvärd. Ibland fick du gasrespons direkt, ibland tvekade den. Rätt som det var motorbromsade den för kung och fosterland och ibland knappt alls. Mitt tips är att hålla sig borta från den!
De nya däremot ska väl vara helt annorlunda som jag förstått det, då de från grunden byggs för eldrift.

Tackar för input och engagemang.
Tar med mig dina tankar.

Vet inte om det finns någon ny hel el Caddy. Finns ju en ny Caddy e hybrid men det är en plug in.
Testade en sådan maxi family men... det fanns en del frågetecken

Verkade dra igång ice i 110 km/h fastän det var laddning på hybridbatteriet bl a
Senast redigerat av KenthIJ (för 1 timme sedan)

1 595 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
#4
Vi har ju klarat oss med en bil ( RAV 4 plug in) ett bra tag men nu ökar behovet av två så....
Hade som sagt gärna haft, typ
En el Berlingo litet skåp till rullstolsfrakt på korta turer och en Berlingo multispace 5/7 sits diesel till längre familjeturer.
Eller
Ett litet Proace City ( är väl i stort samma som Berlingo fast med Toyota emblem) el och en Proace city Verso 5/7 sits
Eller
MB el Citan och MB T klass diesel
( är väl i stort samma som Kangoo)

Men alla ovan nämnda små elskåp :-) verkar ha delat passagerarsäte
Ps / anledningen till att även långfärds familjebilen behöver vara av skåpstyp är att vi behöver kunna lasta rullstolen även i den / Ds
Senast redigerat av KenthIJ (för 12 minuter sedan)


Sök