2076
Sök

Begagnat maptun chip till saab 9-3 aero ? ?

103 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Tja. Jag har en saab 9-3 aero 02a som jag ska chippa. Kollar runt som fan efter ett steg 1 till att börja med.. Väljer mellan Nordicuhr, bsr och maptuns programvara.
Då vet man vad man får.. Men nu dök det upp ett begagnat maptunchip till ett helt okej pris..
Men jag vet i fasen om jag vågar köpa beg... :S någon som har någon erfarenhet av detta?

Har fattat som att deras chip är ''samma''. med detta menar jag att om jag köper ett så skulle jag logiskt sett kunna sälja det vidare om jag har kvar min org box? för chippet är inte indviduellt för just min bil utan det är till saab 9-3 aero årsmodell 00-02? rätta mig om jag hart fel.

Kan man lita på att chippet funkar om han har kvitto eller hur ska jag kunna veta att det är ok om jag inte kan prova det? det syns ju tyvärr inte på tongue hehe

Är tacksam för svar.
MVH
Senast redigerat av Timsan (14 juni 2009)

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P

103 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
har kollat lite och det ska no iaf funka till min bil men man måste ''gifta'' in chippet så det passar med min bil för startspärren och dylikt sitter väl antagligen i boxen kan jag tro. Någon som vet om saab fixar detta eller vart ska man vända sig? vad kan det kosta?
Senast redigerat av Timsan (14 juni 2009)

1 210 Inlägg
14 juni 2009
Ring maptune och rådfråga.. dom hjälper dig säkert..

60 Inlägg
14 juni 2009
Precis, ring dom imorgon så inga troll här säger bu och så blir det bä.. kan va lagom tråkigt ifall de skulle skita sig i böjen

2 164 Inlägg
15 juni 2009
Så länge du gifter in boxen på rätt sett så ska de inte vara någon fara.
De måste göras med en Tech2.

MVH

OEM <3
6 957 Inlägg
15 juni 2009
Ringt än?

OEM <3

103 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Bjork skrev:
Ringt än?

Japp det har jag.
Maptun påstår att det inte ska vara något problem om det inte är t8ns styrbox för då måste man skilja boxen från ursprungsbilen (som är såld)

Men saab påstår att dom lägger in en spärr i chippen så det inte ska gå att sälja boxen vidare så jag måste ha ursprungsbilen :S

Vet inte vem jag ska lita på.. Har ringt flera andra ''små'' maptunåterförsäljare ´runt om i sverige men det är ingen som vet säkert men alla säger att det ska inte vara något problem..

Att gifta in boxen på saab kostar 700 :- om jag plockar isär själv. Det är i mina ögon svindyrt för typ 2 minuters arbete..  CP.. någon som vet nån annan firma som har tech 2???

Vågar man köpa eller inte? Maptun om någon borde ju veta vad som går och inte tycker man ju men jag är osäker:S

117 Inlägg
16 juni 2009
skulle ha satsat på en ny !! bara att skicka tillbaka om de skulle bli nåt knas //mvh

OEM <3
6 957 Inlägg
16 juni 2009
När man läser så tkr jag du ska satsa nytt för då vet du att de funkar utan krångel iaf.

Tech 2:an finns på Ållebergsgymnasiet wink

OEM <3

371 Inlägg
17 juni 2009
Det är bara vss-koden som måste ändras till den du har. Man behöver inte gifta ur boxen ur föregående bil för det. 700kr för ingiftning är precis som du säger rena rånet.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

103 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Skulle bara säga att chippet är på plats och det funkar utan problem efter ''ingiftningen''

Sök