Har jag bilen hel tills dess så ska jag nog pröva på att köra lite bana kommer åka dit vilket som !
åhhh du e så såld om du tror att du ska prova på. de flesta som provat har åkt hem och funderat vilket cup-kit som skulle funka på deras bil. lätt beroende framkallande.... du är så välkommen att prova!
lutar åt att jag tittarförbi en sväng å mellanlandar då jag är på väg norrut på fredagkvällen
kör du erik då?
tanken är den iaf ska serva lite i veckan samt se om jag får ihop nå bra däck men till 99% är det den jag åker i om jag ramlar in .. beror ju på lite när jag kommer iväg hemmifrån... skulle gärna åka några varv på banan med den men tveksamt om det blir så denna gång då jag måste ha den hel till resten av resan + måste isåfall låna en hjälm då jag inte har nån med mig pga platsbrist.. .
Vad är det egentligen för regler som gäller om man ska köra? (hittade inget på hemsidan). Hjälm är ett krav alltså.. hur är det med bur och sånt? Krävs licens, eller kan man köpa denna "engångslicens" för 550kr? PLUS 200kr för att köra ett 30 min race? Bara så jag har förstått rätt mvh
Taget från racekvall.egetforum.se vid körning på racekvällars arrangemang gäller: Att man haft förar möte med ledningen. -hjälm -heltäckande klädsel. -inga lösa föremål i bil. -inga vätske läkage. -max ljudnivå 95db mäts på 10m från ban kanten vid fullgas axxeleration. -vid besiktningen så kollas även bromsvätska nivå och skick. -normal grupp kör 5 minuter.(turas om hela kvällen). -snabb grupp kör 20minuter,(turas om hela kvällen). försäkring från sma kan lösas på plats.
nytt är att man kan för 200kr prova ban körning, i en halv timme 18.15-18.45 då ingår licens/försäkring, då gäller samma regler som för alla andra under den tiden (18.15-18.45) max100kmh
samt
Kvällspass: med SMA licens - 400kr med engångslicens - 550kr eller prova på en halvtimme för 200kr...