19" med 225 däck funkar bra.. har man sänkt bil med orginal dämpare så har jag läst att det har tagit i hjulhuset vid häftiga svängningar och större gupp. Men jag har 19" med 225 på min och det har aldrig tagit i för mig.. funkar perfekt
Fälg nummer 1 är riktigt fin! fälg nummer 2 är också riktigt fin! fälg nummer 3 är snygg! fälg nummer 4 är för mkt krom för mig! fälg nummer 5 bbs challenge är grymt snygga men dem är lite för vanliga enligt mig.
Nur har man lite att fundra på kan man säga Tack så mkt för hjälpen! Mvh
Fälg nummer 1 är riktigt fin! fälg nummer 2 är också riktigt fin! fälg nummer 3 är snygg! fälg nummer 4 är för mkt krom för mig! fälg nummer 5 bbs challenge är grymt snygga men dem är lite för vanliga enligt mig.
Nur har man lite att fundra på kan man säga Tack så mkt för hjälpen! Mvh
Fälg nr 1 är inte allt för dyr helle Fälg nr 2 är underbar men risken kanske är att bromsarna ser pyttesmå ut? Fälg nr 3, finns inga ord men bättre passande fälg till og9-3 finns inte i mina ögon Fälg nr 4 är som du säger kanske lite mkt krom.. Fälg nr 5 är ju underbar men vanlig och välldans dyr, men de finns ju en anledning till att den är dyr
Mvh
Nu har du att fundera under helgen iaf, tkr dock att dom första du visa (såna som "Perchen" har) från Molway skulle sitta skitbta på din bil
Men du hade väl inte 40-profil på 17"? 45 va? de e skillnad Jämför du med andra bilar så ligger Saab långt upp på rankingen vad gäller komfort och stora hjul i mina ögon.
Sen kan däcken spela in rätt mkt
45 på 17" ja och 35 på 19"
Som natt och dag i komfort
Åfan? de ju som sagt en del, kanske bara ja som blivit härdad
Tyckte inte jag märkte nån skillnad när jag gick från 235/45 17 till 235/30 20
Men glöm inte kolla på SDCC.se också under deras erbjudande. Mest som tips.
De e ju snordyrt där
Mja, Molways billigaste 18" (som exempel) börjar på 1295:-, SDCC's exempel för dagen 1275:-. Så att säga att det är 'snordyrt' är lite överdrivet. Dessutom har STCS'are rabatt (oavsett vad det står på deras sida )
Nu har de inte så många fälgar listade som de brukar iofs., men tipset kvarstår, man kan fynda där om man har tur.
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Jag har nydligen bytt till 225/40ZR18 och jag har problemet att det tar i när jag svänger fullt och backar (dock bara ibland.. Det har bara hänt vid backning) Jag tycker det är lite jobbigt då bilen inte ens är sänkt ännu så den ser ut som ett rullande höghus men jag vågar inte sänka när den redan tar i nu.. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det... ingen annan verkar ju ha det här problemet? En annan fråga är vad Z står för. En annan sak jag upptäckt nu när jag bytt till bredare däck är att jag behöver köpa stänkskydd bak men hittar inga? Hoppas jag inte stör trådskaparen med det här inlägget..