Inför: Kinnekulle Ring 090803 med Nordiska X40 Klubben

koldeus
16 juni 2009 · 47 Inlägg

http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/X40TRÄFF.jpg

VARMT VÄLKOMMEN TILL VÅR BANTRÄFF 2009

Datum: 3 Augusti 2009
Tid: Grindarna öppnas kl. 08:30, infomöte ca 09:45
Plats: Kinnekulle Ring (KARTA och HEMSIDA)

Kostnad: 150kr för medlemmar, 250kr för stödmedlemmar och 350kr för ickemedlemmar. Priserna gäller per bil.
Försäkring: För de som ska köra kräver vi även detta år att de tecknar en SMA-försäkring. Denna går att teckna i grinden och kostar 150 SEK för hela dagen (pris kommer snart). Denna täcker enbart förare, inte bilen.

Vad händer under dagen?
- Körning på bana
- Utställning
- Prisutdelning

Övrigt:
Mat kommer att kunna köpas på plats, hamburgare, korv, drick mm.
Dock är det bra att ha mig sig vatten för det kan bli varmt och för de som kör lite svettigt när man rattar  big_smile
Ta med kontanter, varken klubben (inträde m.m.) eller matvagnen tar kort.

Erik från Stylingfabriken.se kommer och visar upp lite produkter från deras sortiment. Och så kan ni ställa frågor om vad de kan erbjuda m.m.

Jonas Andersson kommer (om han inte skulle köra sönder bilen totalt på tävlingen dagarna innan) med sin rallycross Volvo C30 och kör lite uppvisning på banan.
http://www.stylingfabriken.se/bilder/artiklar/zoom/LADC30BSH_1.jpg


Nyttig information från rejsa.nu med banskiss och hjälp med spårval mm.

Här får ni ett litet smakprov hur det är att åka på Kinnekulle. Det är tre varv med PA:s super Saab.

Passa på och komma och köra på bana till ett väldigt bra pris och få se sveriges häftigaste S40, V40, S40N, V50 och C30 i utställningen.


Hålltider:
08:30 – 09:30 Insläpp/anmälan/besiktning
09:30 – 09:45 Informationsmöte
10:00 – 12:00 Bankörning
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 16:30 Bankörning
14.00 Röstning avslutas
16:30 Prisutdelning
17:00 Träffen avslutas



Detta inlägg kommer uppdateras efterhand med mer info...

För mer info och anmälan gå in på http://www.x40nordic.com


http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/X40TRÄFF00.jpg

Senast redigerat av koldeus (2 augusti 2009)

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
16 juni 2009 · 423 Inlägg

Jag hade tänkt köra upp, är ju dock en bit att åka så kommer mest troligt behöva tvätta bilen när jag är framme, finns det nån möjlighet att göra det inne på området eller i närheten? Typ gds-hall eller liknande

Forshem
16 juni 2009 · 231 Inlägg

I götene finns det inte många gds hallar längre, shell har borsttvätt och statoil har lagt ner.
Vi har biltvätt på jobbet mitt i götene från kärscher som funkar men inte är något övermänskligt.
Duger detta kan du dra iväg ett pm så kan jag åka ner o öppna åt dej för en hundring eller nått?

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
16 juni 2009 · 423 Inlägg

Forshem skrev:
I götene finns det inte många gds hallar längre, shell har borsttvätt och statoil har lagt ner.
Vi har biltvätt på jobbet mitt i götene från kärscher som funkar men inte är något övermänskligt.
Duger detta kan du dra iväg ett pm så kan jag åka ner o öppna åt dej för en hundring eller nått?

Redigt nice, tvättar ju självklart det värsta innan jag åker men mest så man kan bli av med bromsdamm och liknande.

Forshem
16 juni 2009 · 231 Inlägg

MrErlandsson skrev:

Forshem skrev:
I götene finns det inte många gds hallar längre, shell har borsttvätt och statoil har lagt ner.
Vi har biltvätt på jobbet mitt i götene från kärscher som funkar men inte är något övermänskligt.
Duger detta kan du dra iväg ett pm så kan jag åka ner o öppna åt dej för en hundring eller nått?

Redigt nice, tvättar ju självklart det värsta innan jag åker men mest så man kan bli av med bromsdamm och liknande.

Såg förövrigt nu att 3de är en måndag så då är priset 80kr som vanligt, om du inte vill tvätta innan 07.00 smile

koldeus
16 juni 2009 · 47 Inlägg

Anmälan finns nu på x40nordic och försäkringspriset är uppdaterat....

Är förjäkla skoj på dessa träffarna, varmt välkomna smile

Senast redigerat av koldeus (16 juni 2009)

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
koldeus
24 juni 2009 · 47 Inlägg

Både Andreas med Badstern och allas våran Torpis kommer om de hinner få ihop bilarna, skruva på grabbar.

Ellemark kommer och luftar sin TTS!

Sedan hoppas vi på en äkta rallycross C30 på banan oxå smile

Senast redigerat av koldeus (24 juni 2009)

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
FLindgren
24 juni 2009 · 5 089 Inlägg

Förr oss som inte är medlemmar, behöver man föranmäla sig eller ngåot sånt? eller bara att åka dit å betala på plats?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
koldeus
24 juni 2009 · 47 Inlägg

Beroende på hur många som kommer (vilket man aldirg kan veta) så kan jag inte garantera dig en plats på banan om du inte har föranmält dig. 2år sedan var det fullsmockat förra året var det hur mycket bantid som helst inprincip...

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
Nybakk_240 DREAMTEAM
30 juni 2009 · 248 Inlägg

vore kul, aldrig varit iväg till kinnekulle ringen... är det för alla möjliga bilar detta eller? även utställningen?
tänkte väll kanske komma i 240 GL-R:en. är ju ledig så varför inte.

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Volvo 244 GL-R "7000 milaren" (1990)
Volvo 244 DL Turbo "8000 milaren" (1978)
Saab 9-3 TTiD Vector "DailyBlue" (2009)
koldeus
30 juni 2009 · 47 Inlägg

Nybakk_240 skrev:
vore kul, aldrig varit iväg till kinnekulle ringen... är det för alla möjliga bilar detta eller? även utställningen?
tänkte väll kanske komma i 240 GL-R:en. är ju ledig så varför inte.

Köra får man med andra bilar, men för att få pris i utställningen måste det vara en S40, V40, C30, S40N eller V50.

Riktigt trevlig bana att köra på och kräver inte mycket hk för att det skall bli skoj smile

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
1 juli 2009 · 2 258 Inlägg

Aha! Kan man dyka upp som besökare med kameran? Tänker ju inte försöka mig på någon bankörning med min bil i alla fall, men eftersom jag bor ett stenkast bort känns det som en trevlig ide att komma upp och hälsa på och fotografera lite.

Ja förresten, jag bor som sagt nära banan, en mil ungefär, och har en trea med sex bäddplatser. En använder jag själv. För övrigt finns alltså möjligheter att övernatta om någon skulle behöva det. Har även en husvagn som går att sova över i.

Kramar / Ellen (hittade inte hur man skriver som gäst på X40-forumet, så jag skriver här i stället) smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
PLPerformance
1 juli 2009 · 213 Inlägg

Finnns de plats kommer jag gärna å kör med banbilen, bor inte långt ifrån wink...Larsson

koldeus
1 juli 2009 · 47 Inlägg

Vivendi skrev:
Aha! Kan man dyka upp som besökare med kameran? Tänker ju inte försöka mig på någon bankörning med min bil i alla fall, men eftersom jag bor ett stenkast bort känns det som en trevlig ide att komma upp och hälsa på och fotografera lite.

Ja förresten, jag bor som sagt nära banan, en mil ungefär, och har en trea med sex bäddplatser. En använder jag själv. För övrigt finns alltså möjligheter att övernatta om någon skulle behöva det. Har även en husvagn som går att sova över i.

Kramar / Ellen (hittade inte hur man skriver som gäst på X40-forumet, så jag skriver här i stället) smile

Japp du är välkommen dit om du vill fota m.m. Låter snällt det skall informera om det på x40klubben. Är bara att skaffa ett forumskonto (vilket är gratis) och skriva på wink

Mvh chris

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
koldeus
1 juli 2009 · 47 Inlägg

PLPerformance skrev:
Finnns de plats kommer jag gärna å kör med banbilen, bor inte långt ifrån wink...Larsson

Du är välkommen smile

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
koldeus
9 juli 2009 · 47 Inlägg

Första inlägget uppdaterat smile

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
R_fused There is no replacement for displacement
14 juli 2009 · 630 Inlägg

Se nu till att komma folk! brukar vara en kanonträff med mycket rolig körning och trevligt folk!

koldeus
17 juli 2009 · 47 Inlägg

Ellemark har lovat att ta med kameran så en fin film kommer det att bli från träffen smile
Så ni som inte vågar er dit får se hur roligt vi andra hade hehe

www.x40nordic.com Klubben för dig som kör Volvo C30/X40/V50, med eller utan turbo
Weermets Gasglad
17 juli 2009 · 295 Inlägg

Längtar.........

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
17 juli 2009 · 5 092 Inlägg

vart ligger detta då? smile kanske kan vara något?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang