3409
Sök

Inkörning av Aussie locker?

196 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#1
Tjena!

Någon som har några fakta på hur en Aussie locker ska köras in?
Blir provstart om ett par veckor och kan va bra att veta då!

Tack på förhand!  // Jocke


1 567 Inlägg
16 juni 2009
#2
Ta det lung i början och se så det fungerar utan missljud sedan är det nog bara att börja leka..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

196 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#3
ok  hur länge gäller det då? halvtimma med lugn körning? eller längre?


196 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#4
ingen som har kunskap om detta... vill komma igång fort och träna men inte köra sönder nåt !

Mvh // Jocke


blacken
16 juni 2009
#5
Det kan ju aldrig vara fel att ta det skitlugnt i en 50-100 mil. Med en eller två oljebyten, innan man "eldar på"..

Med lem
1 127 Inlägg
16 juni 2009
#6
blacken skrev:
Det kan ju aldrig vara fel att ta det skitlugnt i en 50-100 mil. Med en eller två oljebyten, innan man "eldar på"..

Jag svängde runt några gånger så jag märkte att den betedde sig rätt i kurvor.

Sen eldade jag på men en burnout! roll Haft min i ett år nu, fungerar hur bra som helst. Är egentligen inget som kan eller behövs köras in i en sådan här diff heller. Skillnad om man har en lammelldiff eller liknande.


42 Inlägg
16 juni 2009
#7
H3dlund skrev:
blacken skrev:
Det kan ju aldrig vara fel att ta det skitlugnt i en 50-100 mil. Med en eller två oljebyten, innan man "eldar på"..

Jag svängde runt några gånger så jag märkte att den betedde sig rätt i kurvor.

Sen eldade jag på men en burnout! roll Haft min i ett år nu, fungerar hur bra som helst. Är egentligen inget som kan eller behövs köras in i en sådan här diff heller. Skillnad om man har en lammelldiff eller liknande.

Exakt rätta takter big_smile Själv kommer jag göra exakt samma tongue

196 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#8
inkörning 50-100 mil? jag kör ju inte med den på gatan så det kommer ju ta as lång tid i så fall? gasar lite fram och till baka under en förmiddag sen ställer jag mig på gasen vid en trevlig parkering så får vi se vad som händer smile


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 juni 2009
#9
de är bara köra och se att allt lirar som de ska sen bara spöa den gärnet, oroa dig dock inte för att de "klickar" i kurvor när du kör som folk, de gör ingenting bara aussien som kuggar som den ska

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

196 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
#10
The_Mechanic skrev:
de är bara köra och se att allt lirar som de ska sen bara spöa den gärnet, oroa dig dock inte för att de "klickar" i kurvor när du kör som folk, de gör ingenting bara aussien som kuggar som den ska

Neä det vet jag men  jag ville bara veta om jag kan komma igång och köra hårt  utan att ha lång inkörningsperiod...

Tack för alla svar  smile


blacken
16 juni 2009
#11
kenyaboss skrev:
inkörning 50-100 mil? jag kör ju inte med den på gatan så det kommer ju ta as lång tid i så fall? gasar lite fram och till baka under en förmiddag sen ställer jag mig på gasen vid en trevlig parkering så får vi se vad som händer smile

Det kan gå det med. Men om man är snäll mot nya bitar i början, så har dom en tendens att hålla länge..smile

196 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
#12
blacken skrev:
kenyaboss skrev:
inkörning 50-100 mil? jag kör ju inte med den på gatan så det kommer ju ta as lång tid i så fall? gasar lite fram och till baka under en förmiddag sen ställer jag mig på gasen vid en trevlig parkering så får vi se vad som händer smile

Det kan gå det med. Men om man är snäll mot nya bitar i början, så har dom en tendens att hålla länge..smile

Det är nog sant:)


Med lem
1 127 Inlägg
17 juni 2009
#13
Men spelar ingen roll hur ni kör in denna.. Kolla bara så den kuggar över som den ska, sen äre bara spinna på.

Det finnss inget som kan "köras in" i denna diff.


-utan 940
1 728 Inlägg
18 juni 2009
#14
Hur är det att köra med aussie-lås på vintern? Jag har fått för mig att den hellre låser än kuggar över när det är halt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
18 juni 2009
#15
Andreas 940 skrev:
Hur är det att köra med aussie-lås på vintern? Jag har fått för mig att den hellre låser än kuggar över när det är halt.

vid normal körning finns det nog inte många fördelar

hur kul är det att starta när det är halt och bilen driver på båda hjulen smile

tycker det räcker med slungdiff och snö
och när man ska backa när det lutar lite helt omöjligt att backa normalt..smile

körde fast flera gånger i garaget eller fast och fast men det styrde dåligt
slutade med att man fick klippa av på varvstoppet och hålla i sig och hoppas att man inte hamnade nere vid garaget igen smile

Kör fort så hinner inget hända...

Med lem
1 127 Inlägg
18 juni 2009
#16
Andreas 940 skrev:
Hur är det att köra med aussie-lås på vintern? Jag har fått för mig att den hellre låser än kuggar över när det är halt.

Det är nog inge vidare på vintern, regn och kinadäck bak är halkigt som fan på motorvägspåfarter t o m. big_smile Men kul är det.

Men rejält med last i skuffen så går det väl, 740/940 är ju hemska på vintern annars också..


-utan 940
1 728 Inlägg
18 juni 2009
#17
Ok, då är det inget för mig då som använder bilen året runt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 juni 2009
#18
det är inte diffen som behöverköras i utan föraren som måste lära sig köra med diffen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Med lem
1 127 Inlägg
18 juni 2009
#19
turboforssen skrev:
det är inte diffen som behöverköras i utan föraren som måste lära sig köra med diffen smile

Ja, men inget man vill ha i en bruksbil på vintern..



Sök