zilkore skrev:
Detta är taget utav egna erfarengeter med min krångliga S13.
Anledning till att bilen blåryker kan vara pga att den släpper ner olja i turbon, plockar man bort tryckröret upp till LMM och filter så kommer de ligga en liten pöl med olja nere i turbon.
Detta beror på att vevhusventilationen är igensatt eller kanske att du har catchtank dit monterad vilket är dumt på en S13. Om du dessutom kör med öppen dump så bör du byta till Återcirkulerande.
Min blårök som satan i ett halvår innan jag byggde om min vevhusventilation med nya slangar och tog bort catchtanken samt bytte min öppna dump till en återcirkulerande. Då slutade bilen ryka och allt blev bra med bilen
Det vara bara 1 gång de hände, har kört en snart 30 mil med den nu och jag har inte mräkt någon rök alls efter de! Så blev bara väldigt fundersam varför de hände som de gjorde då.
Har all vevhus dragen som det ska vara orginal och jag kör inte med någon dump monterad i dagsläget så det kan inte vara nått där heller som har strulat
Tryckrör fanns ingen olja i dom ja kollade i, inte i röret till turbon heller!
daNNe_maN: Klart den skulle ryka efter bytet, men de gjorde den knappt heller
Men som sagt jag vet i fan
har kört bra länge med denna turbo,
Nu ryker den inte, den tar ingen olja, Den går som en dröm
Laddar som den ska, kanske lite förmycke men va fan gör de