3271
Sök

Köpråd; Ska man byta v40 mot tigra?!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Har fått ett erbjudande på att byta min v40 mot en tigra....å nu vet ja inte riktigt va jag vill....
E ju sugen på en mindre bil, å helst omgående så man kan börja på ett bygge såfort som möjligt! :-P
Men det stora bekymret just nu e ju att jag vill ha en rosa bil, å bytar jag till en tigra så kan jag ju inte lacka den rosa...det finns ju redan en tjej som har en rosa tigra....bara några mil härifrån...
Keligt läge, hjälp mig lite....vad hade ni gjort?!

Natti!neutral

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Egenföretagare
999 Inlägg
18 juni 2009
Vill du ha en tigra så varför inte, vilken är värd mest?

Men själv hade jag hellre haft din V40 än en liten bullrande, slö, trång Opel Tigra...

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
18 juni 2009
Byta!! big_smile Roligare med mindre bilar! å istället för Rosa, så kör Lila? eller varför inte metalillic rosa? :d

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

213 Inlägg
18 juni 2009
iofs gillar jag Opel men skulle nog haft kvar v40n

1 915 Inlägg
18 juni 2009
Skulle aldrig byta volvon mot en opel!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

201 Inlägg
18 juni 2009
Köp "din" Tigra du.... smile
En tuff liten bil...
Här har du några tips hur du ev. kan lackera/bygga etc... wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/115409/689200_7ikeel.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/115409/689201_bf7mdr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/115409/689202_x3v614.jpg

Be A Part Of The Driving Force

blacken
18 juni 2009
larsson.m skrev:
Skulle aldrig byta volvon mot en opel!

Håller med dig. Snacka om att byta ner sig,, så det skvätter om det..

648 Inlägg
18 juni 2009
ja går emot dom andra och säger att du byter upp dig kvalitetsmässigt då S/V40 kan vara en av dom sämsta skitbilarna på bra länge

401 Inlägg
605 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Alla ni som inte tycker jag ska byta då det är att "byta ner sig" får super gärna motiver varför?!
Vill ju ha en mindre bil, då vi endå har en v40 till här hemma....

Tackar även för inspirations bilderna tidigare i tråden, men den påminner väääääldigt mkt om den som rullar i hbg, å det e varken rätt mot henne att kopiera "hennes" färg, eller roligt för mig att ha en liknande!
Så hjärnkontoret jobbar för fullt på diverse idéer! :-P

Värdemässigt så e det nog ungefär det samma....tigran e lite stylad oxå, så det e ingen orginal.
Men jag vet inte riktigt hur de blir då det fått några mil på nacken.....18 000 mil drygt på en opel känns lite mindre bekvämt än på en volvo....hmm....ngn med erfarenheter?!
Senast redigerat av HardcoreHunny (18 juni 2009)

Egenföretagare
999 Inlägg
18 juni 2009
En nylackad (fräsch lack är viktigt för mig) "rejäl" V40 mot en liten Opel (den som syns här i tråden ser ju för övrigt ut som s**t). Håller med dig om miltalet med, Volvo är det som värdemässigt står sig bäst vid höga miltal.

Finns väl andra trevligare småbilar, som Civic t ex. Dessa är rätt roliga att köra faktiskt, min förra -97a var endast sänkt med riktiga fjädrar, låg gött i kurvorna smile

Meister
6 763 Inlägg
18 juni 2009
weeeman skrev:
En nylackad (fräsch lack är viktigt för mig) "rejäl" V40 mot en liten Opel (den som syns här i tråden ser ju för övrigt ut som s**t). Håller med dig om miltalet med, Volvo är det som värdemässigt står sig bäst vid höga miltal.

Finns väl andra trevligare småbilar, som Civic t ex. Dessa är rätt roliga att köra faktiskt, min förra -97a var endast sänkt med riktiga fjädrar, låg gött i kurvorna smile

En holländsk v40 är väll inte direkt värst rejäl. Opel brukar bygga rätt roliga bilar så de är inte omöjligt att den är skoj att köra

blacken
18 juni 2009
camaro67 skrev:
weeeman skrev:

En holländsk v40 är väll inte direkt värst rejäl. Opel brukar bygga rätt roliga bilar så de är inte omöjligt att den är skoj att köra

V40:an är Mitsubishi och Volvo som ligger bakom..
Senast redigerat av blacken (18 juni 2009)

Meister
6 763 Inlägg
18 juni 2009
blacken skrev:
camaro67 skrev:
weeeman skrev:

Lik förbannat så är de byggda i holland och är inte kända för att håla hög kvalité

blacken
18 juni 2009
camaro67 skrev:
blacken skrev:
camaro67 skrev:

Lik förbannat så är de byggda i holland och är inte kända för att håla hög kvalité

ptjaa undrar om Opel har bättre kvalitè? väldans tveksamt.  Och V 40.an är väl sammansatt i Gent, Belgien?.  Du tänker nog på 340, och 400 serien, som är en DAF i grunden..
Senast redigerat av blacken (18 juni 2009)

605 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
Hmm...detta tål att tänkas på iaf! :-)

Opeth
77 Inlägg
19 juni 2009
Byta en skitbil mot en annan skitbil? Helt okej!

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

911 Inlägg
20 juni 2009
ahahaa, asså behöver du ens tänka på saken ? jag har aldrig sett en fräsh tigra, elr joo , i grekland faktiskt , men i sverige, neej duu, jävla rosthögar !

pic up the phone, wazzzaaa

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 juni 2009
V40 är väl inte direkt osmidig den?

Tycker inte du ska byta till Tigra, Volvon är en alldeles för bra bil för det helt enkelt. Hade det varit en bil i samma storlek som Tigra fast cab, då hade det funnits ett skäl i mina ögon. Men att köpa en sådan liten bil som tigran "bara för att" tycker inte jag låter vettigt jämfört med att behålla V40n smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 juni 2009
Till er som säger att hon inte ska byta, hon anser att hon inte behöver Volvo å vill ha en mindre bil? Om hon nu vill ha en mindre bil, ge hennes tips på mindre bilar som ni anser ligga i samma klass å sitt åå inte säg att volvo är den bästa bilen!

har själv haft en 855 , REN SKROT!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Sök