3846
Sök

Ägarbyte på volvo Amazon

97 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Tjenare! i vintras så bytte jag bort en gammal skrotig volvo 142a mot en amazon, vid ägarbytet så måste han skrivit fel på pappren för han fick tillbaka ett brev där de stog att det var felskrivet,

Väntade i någon vecka sen hörde jag av mig till ägaren, då han sa att han hade beställt nya papper, väntade nån vecka till då han kom med bortförklaringen att han inte har råd att hämta ut nå nya papper på bilen.
Försöker att få tag i han på dagarna nu men han vägrar svara, har försökt få tag i han sen i vintras men får samma svar att han inte har råd att lösa ut nå papper.

Vad ska jag göra med bilen? tänker inte låta det stå och ta plats, den är ju igentligen inte min.
Kan jag ställa ut den nånstans på stan bara?

Vad skulle ni ha gjort vid en sånhär sak? Han orkar inte bry sig om att den fortfarande står på han.

465 Inlägg
23 juni 2009
åk ner te han & plocka ut papprena tsm lr nott..!

1 867 Inlägg
23 juni 2009
Börja med att posta i rätt forum.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Administratör
2 980 Inlägg
23 juni 2009
Jag hade ställt bilen på en handikapruta och fått några parkeringsböter på den......

En kopp av den svarta såsen...

3 259 Inlägg
23 juni 2009
Lägg bilen på tak på närmaste konsumparkering, handikapsruta, eller bara felparkering nånstans.. hade jag gjort om det ändå är en skrotbil!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 915 Inlägg
23 juni 2009
regbeviset man  gör ägarbyte på kostar ingenting och kommer direkt till hans brevlåda, så det var en mkt dålig lögn. Enda kostnaden är ett frimärke när man skickar in ägarbytet.

Är det en bil du tänkt göra i ordning ? Isåfall åker du till ägaren och hjälper han skriva på regbeviset och skickar in det.

Om du inte bryr dig om bilen, kör ut den i stan till något olämpligt ställe(felparkering), så får ägaren lite böter.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

439 Inlägg
23 juni 2009
larsson.m skrev:
regbeviset man  gör ägarbyte på kostar ingenting och kommer direkt till hans brevlåda, så det var en mkt dålig lögn. Enda kostnaden är ett frimärke när man skickar in ägarbytet.

Är det en bil du tänkt göra i ordning ? Isåfall åker du till ägaren och hjälper han skriva på regbeviset och skickar in det.

Om du inte bryr dig om bilen, kör ut den i stan till något olämpligt ställe(felparkering), så får ägaren lite böter.

har man fått mer än ett regbevis kommer nästa till posten och kostar 100 spänn att hämta ut.

old,low and slow....

1 915 Inlägg
23 juni 2009
Jaså ?
Hur länge har det varit så ?

Förr har det iaf inte kostat nåt att beställa ett extra regbevis, iaf inte för mig. Fast var några år sedan sist...

nosferato skrev:
larsson.m skrev:

har man fått mer än ett regbevis kommer nästa till posten och kostar 100 spänn att hämta ut.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

553 Inlägg
23 juni 2009
Det har väl kostat pengar att lösa ut sedan årsskiftet tror jag neutral

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 juni 2009
larsson.m skrev:
Jaså ?
Hur länge har det varit så ?

Förr har det iaf inte kostat nåt att beställa ett extra regbevis, iaf inte för mig. Fast var några år sedan sist...

nosferato skrev:
larsson.m skrev:

Sedan en tid tillbaka. Regbeviset räknas som värdehandling och måste därför numera lösas ut på posten eller  annat utlämningsställe. Kostar som sagt 100 kr.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 156 Inlägg
24 juni 2009
Erbjud honom att följa med och betala en hundring?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök