3190
Sök

Volvo 740 -87 startar inte fast pumpen går.

27 Inlägg
23 juni 2009
Trådstartare
Allt började med att bränslemätaren inte fungerade och då bytte jag ut armaturen i tanken, men då ville inte bilen starta. Efter ett tag så fungerade bilen igen men se ville den inte starta. Jag bytte till en annan startmotor och då fungerade den felfritt, de läckte bara lite bensin ur slangen som går från pumpen i tanken. Nu är slangarna bytta men nu fungerar inte bilen alls. Vad kan det vara för fel?

Whatever :)
1 652 Inlägg
24 juni 2009
kollat förpumpen i tanken? för mellan pumpen orkar inte dra soppa ändra fram.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 juni 2009
XeptiQ skrev:
kollat förpumpen i tanken? för mellan pumpen orkar inte dra soppa ändra fram.

jag har kört med trasig förpump, det funkade men det hördes att huvudpumpen fick jobba hårdare.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

27 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Båda pumparna går men när man mäter i kabeln bak så är det vara 8 volt. ska det vara 12 volt eller räcker det med 8?

21 761 Inlägg
24 juni 2009
Är det när tändningen är påslagen eller när du kör startmotorn?

27 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Är det när tändningen är påslagen eller när du kör startmotorn?

Det  är när man har täningen på.

21 761 Inlägg
24 juni 2009
Då verkar det vara lite väl låg spänning tycker jag, men hur mycket spänning det brukar vara vet jag inte. Man får räkna med litegrann spänningsfall, men inte så där mycket. smile

Kolla upp båda strömkablarna till den pumpen, kika extra noga på jordkabeln så att den har bra kontakt.

Har du kollat ifall det kommer fram soppa till spridarna och att det finns gnista?
Senast redigerat av Drönirettab (24 juni 2009)

27 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
gnista har den får kolla om bensinen går fram till motorn.

27 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Jag har lokaliserat felet nu och det var så att på den första pumpen så råkade jag ha sönder jordanslutningen och det var därför den inte startade. När jag bytte pump så satte jag slangarna på fel plats så då startade den inte men när jag bytte så fungerade de som det skulle. Problemet löst.

Sök