Köpte en dator i fredas och nu kom den hem ill mig. Problemet är att INGET funkar, varken skärmen kommer på, tangentbordet "lyser" inte ( är ett tangetbord som lyser mellan knapparna ) musen funkar inte heller!
Efter många j*vla svordomar och kastande av saker så packade jag ner skiten igen och skall föra den ner till butiken jag köpte den ifrån. Kan någon redan gissa felet eller är det för svårt att säga? Dator kommer nog igång o så men inget funkar med den som sagt.
Jag gissar att dom ha glömt några j'vla sladdar när dom fixade skiten.
Alltså... Fanns det en strömkabel och en signalkabel till skärmen? Motsvarande till tangentbord/mus?
Tangentbord har ju ingen strömkabel, utan är den inkopplad till datorn så ska den ju starta det via låt säga USB...
Till trådskaparen: Antagligen är det schabbel ifrån butikens sida att dom missat någon kabel eller så, men om du lämnar in den så fixar dom det! Är säkert åtgärdat på 2sekunder...
Jag tolkar TS inlägg som att datorn drar igång, men inte OS, tillbehör osv?
Låter som ett strömfel inne i datorn, nånting som vill ha ström men som inte får det. Att pilla själv är bara att ge tillverkaren en chans att komma undan, kör ner med den imorrn och klaga bara
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Många har problem med de nyaste Intel-anpassade moderkorten. Om man lyssnar på felkoden (pipljuden) så säger datorn att det är problem med strömförsörjningen. Men problemet ligger oftast i ramminnet. Prova att starta med bara ett ramminne. Då startar troligen datorn och du kan gå in och ändra i bios. Höj voltagen (spänningen) till ramminnet och ställ in timingen. Nya Gigabyte-moderkort tillsammans med Corsair-minnen ger nästan alltid detta fel.
Det kan även vara den förädiska extra 12V-kabeln för processorn som spökar. Lätt hänt att man glömmer den.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Många har problem med de nyaste Intel-anpassade moderkorten. Om man lyssnar på felkoden (pipljuden) så säger datorn att det är problem med strömförsörjningen. Men problemet ligger oftast i ramminnet. Prova att starta med bara ett ramminne. Då startar troligen datorn och du kan gå in och ändra i bios. Höj voltagen (spänningen) till ramminnet och ställ in timingen. Nya Gigabyte-moderkort tillsammans med Corsair-minnen ger nästan alltid detta fel.
Det kan även vara den förädiska extra 12V-kabeln för processorn som spökar. Lätt hänt att man glömmer den.
Ska han verkligen börja pilla tror du? Kanske åker på en nitisk butiksinnehavare som hävdar att garantin är förverkad då?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Låter som du har det på klart Ja ska påpeka din "gissning" till butiksägaren
Jag tolkar TS inlägg som att datorn drar igång, men inte OS, tillbehör osv?
Låter som ett strömfel inne i datorn, nånting som vill ha ström men som inte får det. Att pilla själv är bara att ge tillverkaren en chans att komma undan, kör ner med den imorrn och klaga bara
Ska ja göra! Nu är de ju inte butiksägar's fel eftersom datorn fick vi beställa från något lager. Men han får föra saken vidare.
Tänk er själv om man köper splitternya saker och allt bara grånglar. J*vla måndagsexemplar
Kan vara vad som helst. Så egentligen kan du testa att ta isär datorn o sen sätta ihop den igen exakt likadant o den kommer starta. Men det låter nog som det är bäst att du lämnar in den o låter andra fixa den..
"Om du köper en bil, frågar du bilförsäljaren hur man kör bilen?" Älskar dessa bil-liknelser...
Here comes the forum monkeys !
Du min data kunskap är helt okej. men att börja skruva up datorn och se exakt vilka komponenter som fattas (om det nu är de felet) så det kan ja inte. Förlåt mig om du tycker att det är en knapphändig information men det är allt ja kan ge.
Datorn är inlämnad för länge sen, och dom har inte hört av sig på 1,5 dag så det måste ju va något speciellt eftersom de va 2 datanomer i affären.
Låter som du har det på klart Ja ska påpeka din "gissning" till butiksägaren
Jag har upplevt samma sak på tre olika hemmabyggen. Det tog några timmar innan jag lyckades klura ut vad som var fel. 12V-kabel har jag också lyckats glömma några gånger
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)