2537
Sök

Volvo 940 2,3 SE -95, Startar inte.

13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Min 940 startar inte. Jag har kontrollerat gnistan i alla stiften. Kamremmen är schysst. Det verkar som om bilen får soppa, ej helt säker dock. Gick ej att dra igång bilen. Batteriet är helt schysst. Och startmotorn också.
Någon som känner igen detta?
Mycket tacksam för svar!

Mvh
ToAn

13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Nja.
Jag vet ej hur hårt det ska kännas. Men det tryckte en del. Tror ej att toppen stuckit...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Nej. Det har jag inte gjort. Är inte direkt jätte-bäst på motorer... smile Hur avancerat är det? Svårt eller lätt?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 juni 2009
ToAn skrev:
Nej. Det har jag inte gjort. Är inte direkt jätte-bäst på motorer... smile Hur avancerat är det? Svårt eller lätt?

finns 2. 1 under förarstolen under golvet typ sen  en i tanken de ska ju surra lite om man vrider på tändingen gör de inte de kan ju nån av dem stannat och den för inte tillräckligt med soppa

13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Ok! Det blir nästa koll! Tackar för hjälpen!

13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Kom på en sak. Man har ju hört att man kan testa att drämma till soppapumpen med tex en hammare, om den inte fungerar. Är det att rekommendera?

95 Inlägg
25 juni 2009
ToAn skrev:
Kom på en sak. Man har ju hört att man kan testa att drämma till soppapumpen med tex en hammare, om den inte fungerar. Är det att rekommendera?

Ja varför inte, fungerar den inte så kan man ju lika gärna knacka på den o se om den hoppar igång..
Brukar vara vanligt att pumparna bara lägger av.. Plocka av bränsleslangen i motorrummet o sätt på tändningen o se om det kommer bränsle..

13 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
jannesracing skrev:
ToAn skrev:

Ja varför inte, fungerar den inte så kan man ju lika gärna knacka på den o se om den hoppar igång..
Brukar vara vanligt att pumparna bara lägger av.. Plocka av bränsleslangen i motorrummet o sätt på tändningen o se om det kommer bränsle..

Tackar tackar! Det ska jag göra!

13 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Har testat ovan nämnda, utan resultat...
Någon som har ngt nytt förslag?

95 Inlägg
29 juni 2009
ToAn skrev:
Har testat ovan nämnda, utan resultat...
Någon som har ngt nytt förslag?

Går pumparna som dom ska?

13 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Jag tror det.
De surrar när jag vrider på tändningen iaf...

95 Inlägg
29 juni 2009
okok.. har du haft ur stiften och sett om dom är blöta?

13 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Japp.
Har plockat loss alla stiften och de är blöta.

95 Inlägg
30 juni 2009
Och du hade gnista sa du?

13 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
jannesracing skrev:

Japp. Har gnista. På alla stiften...

95 Inlägg
30 juni 2009
ToAn skrev:
jannesracing skrev:

Japp. Har gnista. På alla stiften...

Ok ja då vetefan.. Om inte kamremmen sitter fel eller nåt? Satt tändkablar fel eller dylikt..

Sök