3405
Sök

Täta oljetråg med packningssilikon!?

539 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
som topic:

funkar det att täta med packningssilikon då oljetrågs packningen inte är tät..

snabba svar tack:D..

MVH

186 Inlägg
26 juni 2009
Många bilar har ingen olje trågspackning från fabrik dvs orginal, så det funkar perfekt med packnings-sillikon

8 252 Inlägg
26 juni 2009
Limma packningen istället, då brukar det hålla. Silicon försöker jag undvika i möjligaste mån. Det är väl ok om det är nåt akut.

539 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
okioki låter ju bra, ska man lägga en måttligt stor sträng runt hela utan att stryka ut det eller ska jag strycka ut till ett tunt lager?

MVH

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 juni 2009
kör då med volvos flytande packning, skall ju vara den helt klart bästa vad jag har hört, lite dyr sock, men det är ju relativt... å det skall bara vara en ytterst tunn hinna, rollas på...

1 867 Inlägg
26 juni 2009
VAG har en skön orange packningsmassa som håller skitbra också. Ta i med hängslen och livrem, stryk på ett tunt lager packningsmassa, lägg på packningen och ännu ett lager packningsmassa, då borde det fan hålla tongue
Senast redigerat av Koop (26 juni 2009)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

539 Inlägg
26 juni 2009
Trådstartare
Koop skrev:
VAG har en skön orange packningsmassa som håller skitbra också. Ta i med hängslen och livrem, stryk på ett tunt lager packningsmassa, lägg på packningen och ännu ett lager packningsmassa, då borde det fan hålla tongue

tänkte ju dock köra utan packning nu då. men om man tar en sträng packningssilikon å monterar så bör det funka då:)?

Sök