3413
Sök

Döpa bilar?

135 Inlägg
26 augusti 2009
Jag brukar kalla min Trans Am för transan, dock inget jag brukar skylta med. tongue

Herr
1 722 Inlägg
26 augusti 2009
lucather skrev:
Min sjuåriga dotter har döpt mina bilar. Den nuvarande heter Råtta Snigel eftersom den har en råtta och hon tycker jag kör för sakta.

smile)) NR1!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Ljudbyggare
170 Inlägg
26 augusti 2009
Jag och min fru döper våra bilar. Mest för att vi anser de är familjemedlemmar de med.

1 515 Inlägg
26 augusti 2009
Sickan_ skrev:
bmx skrev:
dom kanske döper om dom utifall bilen skulle springa bort,så kan dom ju ropa efter den:bettan,kommsi kommsi!

Hahaha lol

Själv tycker jag det kan vara coolt med ett extranamn på bilen om man har ett tema som följer med extranamnet.
Men att ha det bara för sakens skull kan vara lite fjantigt tycker jag.

True indeed!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

979 Inlägg
26 augusti 2009
maco skrev:
Först och främst vill jag att ingen skall känna sig träffad. Jag vill bara ha svar på min fundering, även om frågan som följer kan verka lite negativ. Nåväl...

Varför envisas vissa att döpa sina bilar? Gärna på engelska, och med "black" i namnet (sedan The Pirates of the Caribbean filmerna gjorde sitt intåg verkar även något med "pearl" vara populärt). Är det för att framhäva att det är något speciellt med bilen eller är det "bara för att"?

Själv gillar jag verkligen inte det, eran åsikt?

funderade på detta i förra veckan:) alla bilar här på garaget tycker jag heter likadant. "the black pearl" "the white pearl" lr nånting med "beauty" "devil2 blaha blaha...wierd

Hpc

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
26 augusti 2009
Tycker det beror lite på vad namnet är också. Skulle inte få för mig att döpa min till hela amerikanska ramsor direkt, men ett enkelt namn på en lite speciellare bil är inget konstigt i mina ögon. Dock inte så jag kallar den för det i verkligheten, då får den heta slöfyran smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

36 Inlägg
26 augusti 2009
min heter the mx3 blue pearl:D....!

www.nogg.se/fordonsbilderna

158 Inlägg
26 augusti 2009
Min honda hette Rödtotten pga att det blev SJUKT varmt i bilen när man körde den, sen att den va röd skadade inte heller.

Min Saab heter Sannah, mest för att det är en Saab, alltså Första bokstaven och att jag ville härma min bror som döpte sin till Hannah.. (Memme på Garaget) big_smile

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

820 Inlägg
26 augusti 2009
Jag har döpt min 760 till "Smokey panzer pickup" för att det är en rykande diesel pickup big_smile Nja ett riktigt namn är det väl inte och den är inte pickup.... än wink
Audin kallar jag "Achtung Panzer" efter Raubtiers låt, jag tycker det passar in så jäkla bra på den, den rejäl och fet som en pansarvagn, sen ska man akta sig när jag kommer farande wink

Om man säger

En gång till nu
760 Inlägg
26 augusti 2009
eller döpa sin bil till nått japanskt som har en faktiskt mening bakom namnet, Kaizen smile

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

754 Inlägg
27 augusti 2009
Kallar min 328a för "Ronny"...pga regnummret! Det har även gått så långt att jag alltid säger "han"...inte "den"!wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Borstat grenrör!
125 Inlägg
27 augusti 2009
D_Nilsson skrev:
Kallar min 328a för "Ronny"...pga regnummret! Det har även gått så långt att jag alltid säger "han"...inte "den"!wink

Samma här! Alltså jag har döpt bilen efter regnummret, den heter förövrigt Juno!

Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.

1 853 Inlägg
28 augusti 2009
Min kallar jag rätt och slätt för: SOYD, dock inget jag skyltar med... eller jo det gör jag wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/453071_l4ng1b.jpg

/mvh soyd

Sök