3080
Sök

Byta ut originalstereo på Focus av 2008 årsmodell,går det!?

77 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
Funderar på att byta ut den i och för sig mkt välljudande Sony Stereon som jag valde då jag köpte bilen,främsta skälet är att jag saknar USB anslutning så jag kan ansluta min Mp3 spelare,det finns som org.tillbehör till Focus om jag hade varit klok nog att lägga 2000:- extra då jag beställde bilen och hade då fått en Sony stereo med 6-skivors växlare samt usb uttag i facket under armstödet mellan framstolarna...men,men gjort är gjort....borde ju gå att montera en stereo som har samma format(dubbel DIN)som originalstereon!?

Den största funderingen jag har rörande detta är det faktum att jag tror stereon är integrerad med bilens datasystem på något vis eftersom BILENS klocka i färddatorns display ställs om genom att jag ställer om klockan som finns i Sony Stereon,bilens klocka ändras direkt jag ställer om bilstereons klocka.

Vad tror ni kunniga inom detta ämne??..skulle det funka att byta ut stereon mot en lite finare,mer finessrik kanske med Touchscreen och inbyggd navigering!!??....säkert inget jobb jag skulle ge mig på själv utan lämna in den hos nån firma som monterar billjud:)...eller kommer jag att få problem med bilens inbyggda klocka om bilstereon jag sätter i inte integreras korrekt med bilens datasystem.

Tacksam för lite tips!!smile

Sök