3174
Sök

Kattpiss i tygsoffa! Hur får jag bort den bedrövliga stanken?

13 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Katt-fan har pissat i soffan...
Någon som har något bra förslag på hur jag får bort lukten? Har testat ättika och någon citronspray, men utan resultat...

blacken
29 juni 2009
ToAn skrev:
Katt-fan har pissat i soffan...
Någon som har något bra förslag på hur jag får bort lukten? Har testat ättika och någon citronspray, men utan resultat...

Du måste tvätta hela dynan och klädseln.  Du kan även prova med en sådan däringa klädseltvätt som man har till bilar och som man dammsuger bort efter att man har sprayat klädseln..
Senast redigerat av blacken (29 juni 2009)

Opeth
77 Inlägg
29 juni 2009
Kasta soffan helt enkelt.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

Sleeper
3 084 Inlägg
29 juni 2009
Hä på fiskolja och låt han slicka den ren smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

12 086 Inlägg
30 juni 2009
sir_daniel skrev:
och katten

Nämen så du säger wink

Lägg ett gäng Vanilj doftgranar under klädseln så doftar de gott snart!

Inte riktigt normal!!!
271 Inlägg
2 juli 2009
Testa att spruta på med Febreeze. Det ska funka riktigt bra. Min syster använde det när hennes katter hade pinkat på "otillåtna" ställen. Ska finnas att köpa på vanliga affärer...

// Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!

892 Inlägg
2 juli 2009
Inge kul det där...

Testa blöt en handduk. Dränk den och vrid du ur den lätt. Lägg den direkt på fläcken över natten, eller tills handduken är torr. Har du tur så tar detta bort lukten lite, men du KAN få en fläck i soffan.

Annars har jag hört om ett medel som kallas för Piss-Off. Vet inte vart man får tag på det, men det ska tydligen vara dunder.

Till framtiden, försök ta rätt på varför katten pissa i soffan. Har du rengjort lådan? Är den frisk? Om det är en hona, löper hon? Har du varit snäll mot den och klappat mycket? smile
Katter kan kissa på saker om de vill tillkalla din uppmärksamhet, alltså ge dig en katt-utskällning, eller märka sitt revir. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 juli 2009
Ja körde ett matt-tvättmedel som kosta några hundra flaskan som ja fick låna av min chef tongue Handtvätt på de och de blev fint, va dock hundpiss men de e väl sak samma.
Annars kan man väl bara köra de i tvättmaskinen? Tyget alltså, hade handtvättprogram på min maskin o de funkade andra gången de hände.

Annars kan de vilja att man lämnar in sån skit på kemtvätt, beror ju på soffan...men handtvätt försiktigt ska alla klara typ

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
2 juli 2009
JapMax skrev:
sir_daniel skrev:
och katten

Nämen så du säger wink

Lägg ett gäng Vanilj doftgranar under klädseln så doftar de gott snart!

bra ursäkt att byta soffa o bli av med katthår smile

Allmänt trevlig.
94 Inlägg
4 juli 2009
Piss-off bör fungera bra och hittas i välsorterade djurbutiker.. den använde vi innan när katten fick för sig att uträtta sina behov på golvet lite här och var, dödar lukten direkt!
Senast redigerat av Punkt (4 juli 2009)

blacken
4 juli 2009
Eller prova "Yokoair"..

Sök